Önce aşağıdaki müzik-çaları başlatalım.
[audio:http://brandtalks.org/wp-content/uploads/Starwars-The-Imperial-March-Darth-Vaders-Theme-Star-Wars-The-Empire-Strikes-Back-Original-Soundtrack-01.mp3|titles=imperial_march]Şimdi okuyalım.
İki GSM operatörü.
Biri Türkiye’nin ilki.
Diğeri son geleni ama dünyaca ünlü olanı, uluslar arası olanı.
Dışarıdan bakınca.
Turkcell – Vodafone.
Mavi – Kırmızı.
Huzur, güven, karizma – Coşku, kışkırtma, çekicilik!
Lider – İkinci.
Numarası taşınan – Numara taşıyan.
Bağırıp çağırıyorlar birbirlerine.
Markalar bunlar;
Konuşuyorlar.
Konuşsunlar:
T: Benim adımda “Türk” var bir kere. Ben Türkiye’nin operatörüyüm. Sen yabancısın. Nereden bileceksin?
V: Ben uluslar arasıyım. Bir ülkede değil, bütün dünyada varım. Sen mi bileceksin?
T: Doğru düzgün çekmiyorsun bile! Ben 4 çekerim.
V: Hımm doğru, billur gibi hem de! Billur ne demekti bu arada?
T: Sen iş yapmıyorsun ki. Kalite sıfır! İşin gücün bana saldırmak.
V: Kalitem olmadığı için mi milyonlarca abonen bana geliyor?
T: Bir kere benim Tüketici Hakları Bildiri’m seninkinden önce çıktı.
V: Ama benimki seninkini döver.
T: Ben karizmatik hattım. Pahalıyım.
V: E ben hem karizmatik hem hesaplıyım.
T: Vodafone Free Zone ne? “Vodafone’suz Bölge mi?” Hani “Burada Vodafone Çekmez!” misali.
V: Senin “gnctrkcll” gibi sessiz çalışmıyor ama. Eğlendiriyor. Bak Hayko’ya, nasıl bağırıyor.
T: Ne yaparsan yap, fark etmez. Ben liderim! Bitti. Sen git Avea ile uğraş.
V: Görelim bakalım Öz Türkcell..
gibi…
Markaların dilleri, üslupları vardır.
Birbirleriyle dalaşırken, kullanıcılara verdikleri mesajları es geçebiliyorlar bazen. Dikket etmek lazım.
Genel bir durum değerlendirmesi yapmak gerekirse;
Vodafone, Türkiye’ye geldiğinden beri gerçekten başarılı bir yol izledi. Gelir gelmez en mantıklı strateji olan “Liderin karşısında konumlanma”yı benimsedi ve kısa zamanda pazarda kendine ciddi bir yer edindi.
Daha da önemlisi, Turkcell; panikledi. Vodafone’un ciddi bir rakip olduğunu gördü. Fiyatlandırma politikalarını gözden geçirmeye başladı. Turkcell ciddi anlamda GSM tekeli olma yolunda ilerliyordu Vodafone gelmeden. Şimdi pazara sağlam bir rekabet geldi. Hem de öyle böyle olmayan cinsten.
Bu arada Vodafone Free Zone ile ilgili tesbitimi fark etimişsinizdir.
O da bir dahaki yazımın konusu. 🙂
Ha bir de şu var:
Sinan ERYİĞİT
Tespit güzel, bi de bu savaşta kaale bile alınmayan Avea’nın dramını da ekledin mi süper olur:))
Onu da sen ekledin işte. Süper oldu. 🙂 Teşekkürler bu arada.