Marka algı araştırması yapılır ve soğuk bir algı hakimiyeti ortaya çıkarsa bir bebek veya 4-5 yaşlarında bir çocuk oynatırsın, baban Toyota gibi adam olur
Ürün veya hizmetin her kesime hitap ediyor, fakat üst SES gruplarından aşağı inemiyorsan, inemediğin o kitlenin dünyasını yaratırsın, Mümkünlü?de her şey mümkün olur.
Ürününün pazardaki diğer oyunculardan farklılaştığı bir nokta yoktur ama senin bir şekilde ben de varım iletişimi yapman gerekir, hayatın draması varsa Rondo?nun kreması olur,
Bulunduğun pazar oligopoldür ve rekabet çok sıcaktır. Tüketicinin fiyat esnekliği de yüksekse rakibin ismini kullanmadan karşılaştırmalı reklam yapmak için birbirinin karşıtı duran ögelerin bulunduğu konseptler yaratırsın. Selim, kırmızı?dan korkar. Optik, fasulyeden akıllıdır. Öztürkcell, Turkcell?e rakip olmaya kalkışır.
Kriz döneminde, satışa yönelik iletişim yapman gerekmiştir, günü kurtarmak için senelerdir kurmaya çalıştığın algıyı yerle bir edersin, Pepsi seni yaşatır.
FMCG sektöründesin, gündelik hayatta kullanıma yönelik kolayda ürün gamın mevcut. Ürünlerinin tüketiciyle buluşma anlarını analiz edersin, geriye kalan tek şey analizin sonucunda ortaya çıkan bulguyu sahiplenmektir. Ne ilginçtir ki sonuç hep mutluluk olur, dolayısıyla sen mutluluğa kapak açarsın, mutluluğu paylaşırsın, mutlu bir an yaşarsın veya mutluluk iki parmağının arasındadır.
Slogan, renk, key visual gibi ayrıştırıcı ögelere ihtiyacın vardır. Fakat pazarın eski oyuncuları senden önce davranmıştır.Alo beyaz ötesidir, Ace lekelere düşman çamaşıra dost olur, İş Bankası mavi, Akbank kırmızıyı sahiplenir, Gece Binboa?dan sorulur ama şehrin ta kendisi İstanblue?dur, Vestel?in teknoloji dostu robotları, Arçelik?in Çelik?ine aynı sıcaklığı göstermez.
Detaylar önemlidir, markayı konuşturur.
Brand talks.
Yorum Yok