Hızlı tüketilen ve tüketen çağımızda artık ürünler fiziksel nitelikleriyle varolan diğer ürünlerden ayrışamıyorlar.  Hem teknolojinin son nimetleri sayesinde her ürün niteliği hızlıca kopyalanabildiği için hem de varolan binlerce ürün çeşidi içerisinde tüketici satın alma davranışını markanın lehine yönlendirmek imkansız hale geldiği için konumlandırma günümüzde hayati bir önem kazandı.

Konumlandırmayı kısaca; tüketicinin zihninden yer kapma harbi olarak ifade edebiliriz. Ama uzun uzun ne olduğunu öğrenmek  ve anlamak istiyorsanız. Konumlandırma kavramının mucitleri, Al Ries ve Jack Trout?ın bu linkten ?Positioning? adlı kitabını alıp okuyabilirsiniz.  Ayrıca Temel Aksoy?un blogundan da bu konuyla ilgili ” Marka konumlandırma işe yarıyor mu ? ” adlı yazısından konumlandırma ve konumlandırma kavramının eleştirisini okuyabilirsiniz.

Konuyu  fazla dağıtmadan ?Snickers? örneğine geri dönelim. Snickers marka konumlandırmasını en iyi şekilde yapan ve bunu tüketicisinde satın alma davranışına çevirebilen çok başarılı ve güncel örneklerden bir tanesi. Tüketicilerinin zihninde kendini ?açlığı yok eden çikolata? olarak konumlandıran Snickers, pazarlama iletişiminde de bunu  ?Açlığını yok et !? diyerek çok başarılı bir şekilde ifade etmişti. Şahsen ben dışarıda ne zaman kan şekerimin düşmesi sebebiyle şiddetli açlık çeksem 🙂 bu nedenle en yakın yerden Snickers arayışına çıkıyorum. Bendeki bu satınalma davranışı, Snickers?ın yaptığı pazarlama iletişiminin etkisine sanırım somut örneklerden bir tanesi. Yakın zamanda Türkiye?de  ?Açken sen, sen değilsin ! ?  konseptiyle yayında olan güncel reklam filmiyle de bu mesajını çok başarılı bir şekilde devam ettiriyor.

Ayrıca bunun daha önce yurt dışında Aretha Franklin ve Liza Minnelli ?nin oynadığı Snickers reklam filminin Türkiye?ye başarılı bir şekilde uyarlanmış  hali olduğunu da söylemek isterim. Kanımca Türkiye uyarlamasında Muazzez Abacı ve Gönül Yazar?ın oynatılması çok başarılı bir tercih. Aşağıda orijinal reklam filmini de izleyebilirsiniz.