GSM sektöründe günümüzde rekabet gerçekten üst seviyede, FMCG?deki ?fast moving? durumu GSM sektöründe de hemen hemen yakın seviyede olmaya başladı. Mobil operatörler müşterilerine sundukları hizmetler, ürünler ve vaatlerin yanı sıra iletişim tarzlarıyla da bir birlerinden sıyrılma çabası içerisindeler. Diğer iki mobil operatörün biraz daha sert, bazen karşılıklı atışma da içeren ve bolca celebrity kullanılan iletişimine karşın, Avea ?nın son kampanyasıyla gerçekten çok iyi bir üslup yakaladığını düşünüyorum.
Avea diğer operatörleri ?zararlı alışkanlık?, kendini de tedavi merkezi olarak konumlandırıyor. Reklam filminde başka operatörü kullanan fasulye karakteri de madde bağımlısı bilinçsiz bir genci canlandırıyor. Reklamda sigara tiryakiliğine karşı yayınlanan tanıtıcı filmlerden alışkın olduğumuz pişmanlık dolu replikler başarılı oyuncu ve müzisyen ” Erdem YENER “?in yeteneğiyle de birleşince gerçekten çok başarılı bir iş ortaya çıkıyor.
Bunun yanı sıra bugün Taksim?e giderken metronun çıkışlarında rastladığım basılı görsel çalışmalarını da çok başarılı buldum. Bu çalışmalarda da Avea, rakip operatörleri ?zararlı alışkanlık? olarak konumlandırmaya devam ediyor. Avea ?nın bu çalışmasını şimdiye kadar yaptığı en başarılı iletişim olarak nitelendirebilirim. Avea (daha doğrusu TBWA) insanın temel duygusal öğelerini ve kültürel sorunlarımızdan bir tanesini markaya yönelik bir satın alma davranışı oluşturmak için son derece başarılı bir şekilde yönetmiş. Bunun yanı sıra ” Malcolm Gladwell “ ın ? Tipping Point ? adlı kitabında akılda kalmak için zihinde takıntı yaratmak gerektiğinden bahsediyor. Bu reklam filminde de takıntı yaratma yönteminin çok başarılı bir şekilde yapıldığını düşünüyorum.
Aşağıda #sizdebirakabilirsiniz reklam filmini izleyebilirsiniz.
Yorum Yok