Dünya sürekli değişiyor bununla birlikte teknoloji de. 2000?lere kadar pazarlamacılar müşterilerine sadece kitlesel medya ile ulaşmaya çalışıyordu. Sonrasında web 1.0?dan web 2.0 geçtik. Web 2.0?ın son demlerini yaşıyorken çoğumuz hala derinlerdeki nedenleri anlayamadık veya anlamaya çalışmıyoruz.
Her ne kadar teknoloji ile uğraşıyor olsak da temelde insanın olduğunu unutuyoruz. Şu anda facebook?un bu kadar önemli olmasının sebebi onun online olması değil, insan içgörüsüyle şekilleniyor olmasından kaynaklanıyor. Kültürde meydana gelen bu kökten kırılmalar ve mutasyonlar ile bir çok şey değişti. Sosyal ağların neden olduğu bu kültürel değişim çok kapsamlı etkiler yaratıyor. İş yapma tarzımızı ve yaşayış şeklimizi her yönüyle değiştiriyor. Bugünün tüketicileri bilgisayar başında olmadıklarında bile farklı düşünüyor ve davranıyorlar.
Onlar siz isteseniz de istemeseniz de markanız hakkında konuşuyor, düşünüyor, tartışıyor, seviyor, nefret ediyor ve bunların hepsini saniyeler içinde arkadaş listesindeki kişilerle paylaşıyor. İnsanlar artık tanıdığı ya da tanımadığı bir kişinin paylaştığı bir deneyime yüzbinlerce lira harcanmış bir reklam filminden daha çok inanıyor ve benimsiyor. Bu evrende ilişkiler karşılıklı konuşma aracılığıyla etkileyerek ve etkileşerek kuruluyor. Kısaca ? Social Network? olarak tanımladığımız bu ağlarda artık en önemli şey ilişkiler (tıpkı geçmişteki gibi) ve bu ilişkilerin sonucu olarak meydana gelen paylaşım. Düşünce ve konuşulanların en güvenilir bilgi kaynakları olduğu bu dünya karşılıklı konuşmayı temel alıyor.
Önümüzdeki zaman diliminde başarılı olacak markalar müşterileriyle etkileşim kurabilen markalar olacak. Bu markaların BrandTalks?ın sürekli anlatmaya çalıştığı üzere; müşterileriyle konuşması, onları anlaması gerekecek. Çünkü biz doğduğumuzdan bu yana bizimle daha önce konuşan, tanıdığımız insanlara güveniriz. Alışverişimizi onlarla yaparız. Bunun yanı sıra markalar nasıl müşterilerin zihninde yer kapmaya ve zihinlerinde varolmaya çalışıyorsa, onların karşılıklı diyalogları içerisinde de yer almaya çalışması gerekiyor.
Bu konuyu ilerleyen yazılarımızda konuşmaya ve tartışmaya devam edeceğiz . Üstelik bu konunun konuşulacağı ve tartışılacağı Management Centre Turkey tarafından düzenlenen yakın zamandaki büyük bir organizasyona (Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi ) katılıp sizin için dinleyip, bunu sizinle paylaşacağız. Dünyanın dört bir yanından bir çok yerli ve yabancı uzman iki gün boyunca bilgi ve tecrübeleriyle enine boyuna bu konunun derinliklerine inecek.
Pazarlama dünyasının liderleri ?Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2011?de sektörün bireysel pazarlama odaklı yeni dönemini tartışmak üzere bir araya gelecek.
Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlarla kitlesel pazarlamanın tahtına oturan bireysel pazarlamanın dinamiklerini ve markaların bu yeni dönemde geliştirmeleri gereken stratejileri ?Hello I Love You? sloganı ve ?Etkileşim Ekonomisinde Pazarlama? ana teması etrafında düzenlenecek bu organizasyonda tartışacak
İlgilenenler için bilgiler şurada ( Bizce mutlaka ilgilenmelisiniz !) — >>> Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi
Bizce marka konuşur, sevgiler bizden BrandTalks…
[…] ilgili bir ön yazı yazmıştım, okumak isteyenler şuradan ulaşabilirler –> ?Etkileşim ekonomisinde pazarlamaya hoşgeldiniz !? Bunun dışında dostum ve BrandTalks yazarlarından Sinan ERYİĞİT?in zirveyle ilgili […]
[…] de zirveyle ilgili bir ön yazı yazmıştım, okumak isteyenler şuradan ulaşabilirler ?>?Etkileşim ekonomisinde pazarlamaya hoşgeldiniz !? Bunun dışında dostum ve BrandTalks yazarlarından Sinan ERYİĞİT?in zirveyle ilgili […]