Bir kaç yazımda söylemiştim, markaların sahiplendiği kelimeler ya da olgular vardır diye. Bu yazıda da Binboa ve gece üzerine konuşalım biraz.

Önce düz mantık gidelim. Binboa bir içki markası, içki daha çok gece tüketilir. Gece, içki özellikle eğlence mekanlarında daha çok tüketilir. İnsanlar gece eğlenir. Dolayısıyla insanlar gece eğlenirken içki içerler.

Bu işin p=q kısmıydı. Ama sadece bu ufak paragraf bile Binboa’nın ne kadar doğru bir iş yaptığının kanıtı. Düşünülmüş basitlik başarı getirir konusunu şu yazıda da işlemiştik. Burada da aynı durum söz konusu. Yukarıdaki ufacık düz mantıktan da anlaşılabileceği gibi, Binboa, sadece geceyi sahiplenmiyor, onunla beraber dansı, eğlenceyi, partileri ve ilişkileri de sahipleniyor.

Zekice!

Bu seferkinde, bir de trendleri eklemişler işin içine. Hepimizin, eğlenmeye çıktığımız her gece onun bunun bir tarafını şişirmek için Reina’da “çek in” olduğumuz, milleti ortadan çatlatmak için “Aşkla Türkbükü keyfffiiiiiii ;))))))))” benzeri statü güncellemeleri yapmak suretiyle kullandığımız sosyal medya teçhizatlarını da işin içine katmış. Uyanıklık etmiş, samimiyetten yakalamış, eğlendirmiş, iyi etmiş. Hele o önce “It’s complicated”a ani bir geçiş yapıp yüz bulamayınca kürkçü dükkanına dönen kevaşe ablamıza bayıldım! 🙂

Aslında çok içki markası var geceyi sahiplenmek isteyen. Ama sosyal medyada araştırma yaparken rastladığım bazı laflarda olduğu gibi, Binboa bu işi gerçekten iyi yapıyor. Ve tabii 41? 29! da. O şişeleri boyayarak yaptıkları stop-motion videoyu unutamıyorum. “Reklam işçiliği nedir?” derseniz, o videoyu örnek gösterebilirim. Tamam peki en altta onu da paylaşıyorum. 🙂

Kilit nokta şu. Eğer bir fikir basitse (bu arada basit demenin sıradan demek olmadığını söylemiyorum bile) ve bu basitliği üst düzey kaliteyle harmanlayabilirseniz, emek verirseniz, arzu ettiğiniz takdiri toplarsınız.

Biraz daha işin strateji tarafına dönersek, bir marka için imaj çalışması yapmak istediğinizde, ilk düşünmeniz gerekenler bunlar olmalı. Bu markayı hangi kelimeyle özdeşleştireceğiniz ve bu markanın insanların sadece beyinlerinde değil, kalplerinde nasıl etkiler bırakmasını istediğiniz. Bu iki noktayı etraflıca düşünüp yola koyulursanız, o yol duble yol olur. 🙂

Binboa’nın bu gece videoları işlerinden bir tek şu istatistiklerle dolu olanını sevmemiştim. Çok düz, zayıf bir fikir. Severim de döverim de. 🙂

Uzatmayalım, iyisinden izleyelim:

Bu Sosyal Gecemiz:

Bu da Kendin Boya Kendin Şişemiz: