YOU CAN READ THIS ARTICLE IN ENGLISH HERE!
Rivayete göre, Viyana kuşatmasında yenildikten sonra geri çekilen Osmanlıların geride bıraktığı çuvallardaki kahve çekirdekleri sayesinde Avrupalılar kahveyle tanışmış. Bu iddia tartismalı, ancak yerli kahve zinciri Kahve Dünyası aradan geçen bunca zamandan sonra Türk kahvesini tekrar Avrupa’ya taşıdı, yurtdışında ilk mağazasını İngiltere’nin başkenti Londra’da açtı. Cuma günü açılışı yapılan mağaza İngiliz Kraliyet Ailesi?ne ait iki katlı 560 metrekarelik binada, dünyanın en ünlü cadde ve meydanlarından biri olan Piccadilly Square‘de yer alıyor.
Londra?nın en büyük kitapevi Waterstone?s?un kapı komşusu olan ?Kahve Dünyası?nın diğer komşuları aynı zamanda rakipleri olan Starbuck’s, Caffe Nero, Cafe Costa, Cafe Cerento. Ama Kahve Dünyası’nı onlardan ayıran en büyük özelliği bugüne kadar Türkiye?deki tüm mağazalarında uyguladıkları ikram geleneğini Londra?da da yaşatıyor olmaları diyebiliriz belki. Gidenlerin anlattığına göre mağaza çalışanları meşhur Türk misafirperverliğini İngiliz konuklarını da yaşatıyorlarmış. Bu arada personelin yüzde 55?i Türk’müş. Geri kalanı İtalyan, Litvanyalı ve Brezilyalı. Her biri konuklarıyla özenle ilgileniyor, markayı tanıtıyor ve ürünleri nasıl bulduklarını soruyorlarmış. Unutmadan söylemekte fayda var, yılbaşına kadar Türk lokumu ve Türk kahvesi de Londra şubesinde bedava!
Biraz da Kahve Dünyası kimdir nedir diye bakarsak. Yurtdışına açılan dünyaca ünlü markalara kapı komşusu olan Kahve Dünyası?nın arkasında, Türkiye kakao pazarının en büyük oyuncusu Altınmarka yer alıyor. Belki de kısa sürede yaratılan başarının sırrı bu. Çünkü Altınmarka, Türkiye?nin bu alandaki en büyük şirketi, yani Türkiye?nin en büyük kakao ithalatçısı. Şirket halen Ülker, Nestle, Kraft gibi büyük şirketlere kakao tedarik ediyor.
Perakendiciliğe başlamaları ise tesadüf değil. Ürettikleri kahve çikolatayı nihai tüketiciyle buluşturmak isteğinin bir sonucu. Ürününüz ne kadar kaliteli, ne kadar lezzetli olursa olsun, tüketici tarafından bilinmeden, tüketiciye gitmeden markalı satış yapmak imkansızdır. Bunun üstesinden gelmek için bir kahve mağazası açıp, alışverişe gelenlere de kahve tattırma modeli ile markalaşmayı seçmişler ve işte bu model Kahve Dünyası zincirinin ilk adımını oluşturan ilk perakende mağazanın 2004?te Eminönü?nde açılmasını sağlamış; burada müşterilere tattırılan kahvenin rağbet görmesi üzerine mağazalaşmaya yönelmişler. 2008?e kadar 20 mağazası olan Kahve Dünyası?nın asıl büyüdüğü tarih 2008. Bu yıl içinde 30 mağaza açılmış.Şu an Kahve Dünyası 54 mağaza ile hizmet veriyor;. Zincir ayda ortalama 550-600 bin fincan kahve satıyor. yakın zamanda da İstanbul?daki 15 metro istasyonunda da yer alacak. Şu an bir kaçını görmek mümkün. Firma metro istasyonlarında 15 şube için 4 yıllığına 4 milyon dolarlık bir anlaşma imzalamış.
Önce Gloria Jean’s ardindan Starbucks ve digerleri geldi. Yabancı kahvelerin gördügü ilgi Türk kahvecilerini de yeniden markalasmaya yöneltti. Türkiye?nin ilk yerli Starbucks?ı olarak ünlenen Kahve Dünyası, son yıllarda yaratılan en iyi markalardan biri. Uygun fiyatları, mağaza konsepti ve kahvenin yanında ikram ettiği el yapımı çikolataları ile hızlı bir şekilde tüketici tarafından tanınan ve beğenilen bir zincir haline geldi. Umarız Kahve Dünyası hedefledikleri gibi İngilizlere beş çayında Türk kahvesi içirmeyi başarabilir.
Yorum Yok