BrandTalks Notu: -spoiler- Dikkat! Ağır reklam jargonu içerir. -spoiler- 🙂
Son günlerde elimden düşürmediğim bir kitap ¨Nerd Do Well¨ . Yazarı hepimizin tanıdığı Simon Pegg. Shaun of the Dead, Paul ve tabi Hot Fuzz gibi kült filmlerin baş kahramanı. NDW ise oyunculuğundaki samimi ve eğlenceli tarafını nasıl oluşturduğunu, nelerden beslendiğini anlatıyor.
Aslında biraz da 80?ler de çocuk olmaktan bahsediyor. Hani tam da ev süpürgesini ışın kılıcı yapan, GI Joe’ larını sıra sıra bir cast ordusu haline getiren, onlardan senaryolar üreten bir çocuk. Hiç unutmamış ve unuttuğu anda kariyerinin de içindeki çocukla beraber biteceğine inanıyor.
Hiç bir olgunluk çabası yok. Tweetlerini takip ediyorum. Bir program yaratsak da kitap haline getirsek, Harry Potter serisine taş çıkartır. Kariyeri büyüdükçe o, büyüleyici bir şekilde küçülüyor ve eğlendiriyor.
Bu kafalarda, soyu tükenmeye yakın, yaratıcılığını oyunculuğuna akıtan bir karakter…
Gel gelelim bizim yaratıcılara:
Geçen sefer hani sana sert girmiştim. Gözlerini açmanı ve uyanmanı istemiştim. Şimdi önüne bir tablo sereceğim. Yine seçimi sana bırakıyorum.
Televizyonu açıyorsun ve karşına :
-Hapşuuu
-Çok Sev ohş! ,
Benden selam (seda ablan) söyle dericinden indirim kazan gibi reklamlar çıkıyor. Şimdi bunu yapana değil, marka tarafında beyni yıkanmış, ¨iletişimciyiz¨ diye geçinen sektörel ablalara lafım.
Bu ablacıklar, daha da fecisi dijital ?e geliyorlar. Ama nasıl geliyor bir görsen. Tamamen bi’haber. Diyolar ki: ¨Şimdi biz çok güzel bir reklam filmi yaptık; bunu internette seyrettirmek istiyoruz. Uçan kaçan bişeyler yapalım insanlar seyretsin!¨
Oldu!
Abla sen çok yanlış gelmişsin. Buralardakiler seni koyun gibi izlemez. Hatta mouse yanlışıkla 300×250 lik banner alanına kayıversin, bangır bangır insanların kulağına çalsın senin jingle ın, bak o zaman gör ¨inci¨ de markan için yazılanları.
Şimdi dijital de bu durumlar için 3 yaratıcı model mevcut.
1.Model: ¨heheciler¨: bu yaratıcıklar hemen mangırın peşinde padişahım çok yaşa kafasında ya micrositeye , ya facebook sayfasına ya da banner alanlarına bu videoları sıram sıram sıralarlar. Oldu bitti alan memenun satan memnun.
2.Model: ¨köpürtücüler¨: bunlar benim favorim. Bunlar reklamı beğeniyorlar, ya da kendilerini reklamın güzel olduğunu inandırıyorlar.(biliyorsunuz müştemler gaz verir)
Ama bir sorun var onlar, dijital ajanstalar. Tırnaklar yenmeye başlıyor ¨bizde bunu yapsaydık¨ kıskançlıkları ve tabi ki para hırsından hemen kurtarıcıyı ¨viral¨ de görüyorlar. Bir atmasyon kampanyayı destekliyici (sidekick) bir viral aman çok da çabuk yaptık, köpürtelim. Bakmışsın Facebook’ta tutarsız ve sıkıcı 20-30 viral daha.
Sonuç diyaloğu
Marka: ¨Viraller güzel oldu da seyretme oranları düşük geldi biraz bize.¨
Müştem: ¨Biz bu virallerde seyretme oranını hedeflemedik. Biz kampanyayı destekledik ve bu işi çok güzel yaptığımızı düşünüyoruz.¨ (İçses: Çok süper kıvırdım, gidip kanyonda check in yapıyım. Umursamaz tavır işe yarar)
-Marka:(Almış ayarı) Tamam o zaman biz bütçeye bakalım biraz daha kurguyu elleriz di mi? E çıkışta napıosuunnnn?
3.Model ¨Nerd Do Well¨ : İşte dijital dünyanın altın çocukları. Simon Pegg?in tabiriyle ¨The Magnificent Nerds¨.
Şimdi eninde sonunda bir video gösterimi yapılmak zorunda. Markanın sloganı, ürünü , hedef kitlesi bir şekilde vurgulanmalı. Ama öyle bir hal almalı ki bu ¨First Person Shooter¨ oyunlar gibi kullanıcıyı içine çekmeli, onu video nun bir parçası haline getirmeli, son nokta da tokat gibi ona çarpmalı. İşte ¨Gamification¨ dediğimiz interaktif uygulamlar bu noktada yetenekli yaratıcılar tarafından hayata geçiriliyor. Bir senaryo yaratılıyor ve bizim komutlarımızla senaryonunun şekli değişiyor. Gelinen son nokta ise Clear Men ¨Ronaldo Arda?yı Bekliyor¨ ve Efes Alkolsüz?ün ¨İçerim ben bu akşam¨. Tabi yurt dışında çok daha detaylı örnekleri mevcut.
İşte tablo bu. Bir video?nun geldiği evreleri sıraladık. Dediğim gibi seçim senin. İster besleneceğin kaynakları iyi seçer, elindeki teknolojik silahları bilir, kurguyu doğru konumlandırırsın ya da işin kolayına kaçar atarsın sende bir slogan, çekersin viralini.
Ama unutma her zaman Nerd Do Well…
*Başlık: (Tam karşılamasa da) Ne istediğini bilenler; iyisini yapar.
Yorum Yok