Bilgisayar teknolojisiyle ilgili olanlar bilir. Intel sunduğu olanaklarla ve marka değeriyle büyük bir çoğunluğun tercihiyken, Amd’de sunduğu uygun fiyat ve iyi performansla Intel ile rekabet halinde olan bir markadır. Türkiye açısından baktığımızda ise Amd’yi bilgisayar dünyasının içinde olmayanların  yeteri kadar bilmediğini, duymadığını görüyoruz. Bunun en büyük sebeplerinden birisi olarakta bilgisayar teknolojisi üreten bu markanın ülkemizde dijital dünyada hiçbir kampanya, reklam yapmamasını yani konuşmamasını gösterebiliriz.

Durumun farkında olan Amd, Türkiye’de satış ve tanınırlık oranını arttırmak için konuştu ve dijital bir yarışma hazırladı. Amd’nin  yeni Vision teknolojisini tanıtmak için düzenlediği yarışma,  21 Eylül’de  başladı ve Ekim sonunda yani 10 gün önce sonlandı.Yarışmada birinci olan ise  $10.000 kazandı.

Yarışmadan bahsetmeye başlamadan önce yeni Vision teknolojisinin ne olduğuna kısaca değinelim. Çünkü yarışmanın sitesinde yeni Vision teknolojisini tanıtan bilgiler bulunmamakta! Yeni Vision, hızlandırılmış işlemcisiyle CPU ve GPU teknolojisini ve HD görüntü kalitesini sunan bir teknoloji. Kendi içinde de farklı modellere sahip olan Vision, kullanıcılara daha fazla performans, daha fazla profesyonellik, daha fazla eğlence, daha fazla özgürlük sunuyor.

Gelelim yarışmaya…

AMD, Vision serisinin tanıtımını ve reklamını yaptığı bu yarışmada,  kullanıcılardan  hayallerindeki Vision deneyimini paylaşmalarını istemiş.  (Tam olarak ne istendiğini anlamadıysanız sorun sizde değil merak etmeyin, nitekim görüyoruz ki yarışmaya katılan kimse anlamamış.) Kullanıcılar hayallerindeki Vision deneyimini ise sitede yer alan Vision balonlarına koydukları video, fotoğraf veya metin ile anlatmışlar.

Siteye baktığımızda yarışmaya yüksek bir katılımın olduğunu görüyoruz. Bunun en büyük sebebi bence katılımcıların hayallerini harika Vision deneyimlerinin süslemesi değil ödül olarak sunulan $10000. Bu tezimi de “I love Amd”, “Amd Candır”, “”Amd ile hayallerine dokun” şeklinde ne amaçlandığı bilinmeyen bilinçsiz paylaşımlara bolca rastlıyor olmamız destekliyor .

Yarışma hakkında genel olarak şunları söyleyebiliriz. Belli ki Amd şu ana kadar dijital bir proje yapmadığı Türkiye’ye adından söz ettirecek bir projeyle girmek istemiş. Bu noktada da stratejik olarak söz ettirmeyi yaratıcı, farklı bir fikir ile değil de büyük bir ödül ile sağlamayı düşünmüş. Aynı zamanda tanıtımı amaçlanan Vision teknolojisini anlatan bir kurguya da yer vermemiş. Hal böyle olunca proje, katılımı bol ama Vision bağlantısı zayıf bir çalışma olmuş.

Bu arada bende paylaşılan Vision deneyimlerine paralel olarak yarışma için bir mesaj hazırladım.