Markalar dünyasında mücadele ve rekabet  pazarlama iletişimi sırasında sürekli kullanılan bir olgudur. Marka stratejileri savaş metaforları üzerinden konuşulur. Müşteri zihinleri harp meydanıdır ve bu savaşın her ne pahasına olursa olsun kazanılması gerekir. Çünkü düşman karşıda ve düşmanlık içimizdedir. Kıyasıya bir rekabet halindeki  markalar pazarlama bütçelerini ve pazarlamacılarının keskin zekasını çarpıştırır. Bir taraftan kızıl okyanustaki bu markalar çarpışmaya devam ederken diğer taraftan bazıları kendine mavi bir okyanus yaratır ve savaşla harcadığı zamandan ve rekabetin müsrifliğinden uzakta yaratıcılığın derya denizine doğru kendi yelkenleriyle dünyalar değiştirerek  yol alır. Bknz ( Apple- Steve Jobs ) Bu arada nedir ne değildir derseniz bu “Mavi Okyanus“u buyrun okuyunuz.

Bazı markalar rekabet ve mücadele dolu, insanların içindeki  koyu tarafı dışa vuran bu tip iletişimler yerine çok farklı yöntemler tercih edebiliyor. Benetton da bunlardan bir tanesi, Benetton marka iskeletini birlik üzerine inşa etmişti.  Daha sonra biraz kararsızlaşmış ve keskin hatlarından biraz arınmıştı ama bu sefer  ?Unhate? (Nefret etme !) söylemiyle çok başarılı ve ses getiren bir şekilde yine karşımızda. Önceleri de sivri söylemlerine alışık olduğumuz  Benetton bu kampanyasıyla markasını yüksek sesle konuşturmayı ve kendini dinletmeyi başardı.

( Laurent Chanez?in yönettiği  Benetton?un yeni kampanyası UNHATE reklam filmi aşağıdadır. )

Aslında öpücük popüler kültür yüzünden zihinlerimizde salt şehvetle bağdaştırılıp bir stereotip haline getirildi. Bundan dolayı öpücüğün sevmek ve paylaşmak olduğunu hepimiz unuttuk. Benetton bu kampanyayla bunu biraz ironikleştirerek olsa da kullanılmadığı için unutulmaya yüz tutmuş derinliklerimize dokundu,  verdiği mesajı alanlar için çok sarsıcı ve unutulmaz oldu.

Onlineda çok konuşuldu ve konuşuluyor. Offline’da da marka algısına çok değerli katkılar sağladı. Sözün özü Benetton iyi konuştu ve konuşturdu. Mutlaka inceleyin UNHATE

Benetton?un kampanyası UNHATE, Benetton?un ?araştırma iletişim merkezi? Fabrica tarafından yapılan posterlerde politik ve ruhani liderlerden Papa ve Ahmed Mohamed el-Tayeb, (Kahire?deki Al-Azhar Cami?nin imamı). Amerika başkanı Barack Obama ve Venezuela Devlet Başkanı Hugo Chavez; Filistin Başkanı Mahmoud Abbas ve İsrail Başbakanı Benjamin Netanyahu; Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy; Kuzey Kore Ulusal Lideri Kim Jong-Il Güney Kore Cumhurbaşkanı Lee Myung-bak kullanılmış