Aslında bu hafta başka bir markadan bahsetmeyi planlıyordum. Fakat H&M ve Versace’nin ilişkilerinin 17 Kasım’da İstinye Park’ta ciddiyet kazanacak olması, fikrimi değiştirdi. Hazır moda gündemi bu olmuşken, H&M nasıl utanmadan mağazalarında 20 TL’ye bile elbiseler satarken dev markalarla flörtleşebiliyor; buna bakalım.

H&M’in Versace ile olan ilişkisi ilk çapkınlığı değil. İlk kez 2004’te Chanel’in tasarımcısı Karl Lagerfeld’e göz süzdü. Lagerfeld’in H&M için yaptığı koleksiyon, markanın seçilmiş mağazalarında satışa çıkıp bir saat içinde tükendi. One-night stand tadındaki ilişkinin keyfine bir kere varan H&M 2005’te Stella McCartney’i baştan çıkardı, 2006 yılındaysa Hollandalı marka Victor&Rolf ile beraber oldu. 2007’de istediği her modacıyı kolayca ele geçirdiğini gören H&M bu sefer de ‘Beni ne pop starlar istedi’ dedi, Madonna’ya koleksiyon hazırlattı. Devamında, Roberto Cavalli, Comme des Garçons, ayakkabı ve çantalarıyla Jimmy Choo, H&M’in kabarık aşk listesine dâhil oldu. 2010’da benim de çok sevdiğim Lanvin markasıyla H&M’in beraberlikleri sırasında, Milano’daydım. Yıllarca H&M’in onla bunla kırıştırmasını bizler Türkiye’de uzaktan izliyorduk, koleksiyonun ilk çıkış gününde ki heyecana ortak olamıyorduk. Milano’da bu coşku, Lanvin ürünleri için yapılan koleksiyonluk torbalar ellerinde salınan kadınlar ve erkeklerle her yerdeydi. Bu sefer de başka bir tartışma ortaya çıkmıştı; Bu kadar önemli markalar mahallenin aşiftesiyle beraber olup kendi saygınlıklarını kaybetmiyor muydu? Bu konuda insanlar ikiye ayrıldı; ‘Vitrinlerine bakıp iç geçirdiğimiz markaları H&M sayesinde alabilmek hepimizin hakkı’ ve ‘Bu markalar bir anlamda ulaşılmaz oldukları için bu kadar değerliler H&M bunu bozuyor’ diye düşününler. Bu beraberlikler, cebinde bir cekete ayrılmış 1000 Lirası olmayanların da ‘o’ markalara sempati duymalarını sağladı. Dolayısıyla, bu ortaklıkların hiç kimseye zararı olmadı. Özellikle son yıllardaki ekonomik krizle beraber bu durum, markaların ihtiyacı olan şeydi. Zaten H&M ile önemli bir tasarımcının ilk buluşması 2004 yılında gerçekleşti. Bu, 2000-2004 arasındaki global krizin etkileri midir, yoksa sadece tesadüf müdür bilinmez ama eğer öyleyse insana iyi ki ekonomi kötüye gitti dedirtiyor.

Ve şimdi yazının başına dönecek olursak, H&M’in son gözdesi Versace, 9 Kasım’da New York’ta gerçekleşen defileyle beraberliklerinden doğan tohumları tanıttı. Daha çok derilerin, zımbaların, dore renklerin, hayvan desenlerinin kullanıldığı koleksiyonda, Versace’nin klasikleşen palmiye formlarında bir şeyler satın alıp buram buram ‘Üzerimdeki Versace’ sinyaliyle salınabilirsiniz. Ürünlerin fiyatları, 130 ile 499 lira arasında değişiyor. Kısaca özetlemek gerekirse, 129 liraya pileli bir etek, 249 liraya elbise, 199 liraya topuklu ayakkabı, 499 liraya deri ceket satın alabilirsiniz. Erkekler içinse, 249 liralık pembe ceket pahalı gelirse ama illa Versace bir şeyim olsun diye tutturuyorsanız, 35 liraya zebra desenli boxer alabilirsiniz.

H&M için biraz pahalı, Versace için oldukça ucuz bu ürünlere sahip olmak istiyorsanız, benim size tavsiyem 17 Kasım Perşembe günü saat 08.30 itibariyle İstinye Park’ta satışa sunulacak bu koleksiyon için 08.00’de alışveriş merkezinin önünde olmanız. Türk halkı daha önce Media Markt gibi elektronik marketlere verdiği reaksiyonu, Versace ve H&M birlikteliğine verir mi bilinmez ama siz yine de koleksiyondan gözünüze bir şeyler kestirdiyseniz, perşembe günü alarmınızı çok erken saatlere kurun.