Her ne kadar gecenin bir saatinde izlemek zor da olsa hepimiz ertesi gün bu yılki Oscar’ları kim kazanmış diye merak ederiz. Ya eşe dosta sorar ya da haber sitelerinden kazananlara bakar, ödül alan filmleri izlemediysek o hafta içinde kesin izler, yorumlarımızı hemen yaparız. Bu yılda Oscar Törenleri’ne çok bir zaman kalmadı, tören 26 Şubat 2012 tarihinde Los Angeles?da gerçekleşecek. Akbank’da Oscar Tören’inden yola çıkarak yeni reklamını sosyal medyada ilk kez Twitter?da yayınladı, sonra televizyonlarda. Kampanyanın sitesi www.oscaryolcusukalmasin.com`u ilk üç haftada 150 bin kişi ziyaret etti. Bugün kampanyanın son günü, ilk günü sizlerle paylaşamadık ama kampanyanın son gününde sizlerleyiz.
Akbank tam olarak bizleri törenlere götürmese de bireysel internet şubesini kullanan müşterileri arasında yapacağı çekiliş ile bir çifti, Los Angeles’da gerçekleşek Elton John Aids Vakfı yararına düzenlenen Oscar® İzleme Partisi‘ne götürüyor. Peki kazanan çifti neler mi bekliyor? Şanslı çift 25 Şubat 2012 tarihinde Vogue Türkiye yetkilisi ile Los Angeles? a uçacak ve 5 yıldızlı bir otelde konaklayacaklar. Los Angeles?ı gezip, ünlü yıldızlarla Oscar heyecanını paylaşacaklar. 26 Şubat 2012 gecesi Dilek Hanif imzalı kıyafetleri ile Kırmızı Halı?ya adımlarını atacak ve fotoğrafçı Nihat Odabaşı?nın kamerasının karşısına geçecekler. Çekilen fotoğraflar anı olarak kalmayacak, şanslı çiftin fotoğrafları Vogue Türkiye Mart sayısında yayınlanacak.
Kampanya bunlarla da bitmedi ve bir de bu süreçte Twitter uygulaması yayınlandı. Oscar?la Her Dakika 30 Dakika, yalnızca Twitter?la bağlanılabilen bir uygulamaydı. Uygulamada site üzerinden her dakika 1 Oscar sorusu soruldu ve soruyu ilk doğru cevaplayan twitter kullanıcısı tüm operatörlerde geçerli olan günlük 30 dk konuşma süresi kazandı. Katılımcıların verdikleri cevaplar, Twitter?a sabit bir tweet formatında düştü. Twitter’a düşen tweetler bazı anlarda bizleri spam olarak rahatsız etse de uygulama fikir olarak oldukça başarılıydı.
Bireysel internet şubesine girişi daha da artırmayı amaçlayan kampanya ile diğer bankaların düştüğü hataya düşmedi Akbank. Çekilişle ürün vermedi, 10 ipad o da olmadı bir de Mini Cooper demedi. Oscar’ı sahiplendi. Yanına Vogue Türkiye’yi aldı, o da yetmedi kıyafetler için Dilek Hanif, fotoğraf çekimi için ise Nihat Odabaşı ile anlaştı. Kampanyanın tansiyonunu yüksek tutmak için Twitter ile destekledi. Akbank doğru kurguyla doğru platformlarda, doğru hediyelerle “sizin için” vaadini bizlere tekrar hatırlattı.
Oscar® Yolcusu Kalmasın
Hazırlan Oscar® ‘a gidiyorsun
Yorum Yok