Ülker Çizi, yakın zamanda karşımıza bir Facebook uygulaması ile çıktı. Uygulamaya baktığımızda, Çizi?nin daha önceki tv reklamlarında kullandığı konumlandırma paralelinde ilerlediğini görüyoruz. Herkes bilir, ?Atıştırın açlığınızı yatıştırın.? der Çizi.
Kısa bir hatırlatma yaptıktan sonra uygulamadan bahsedelim. “Açlığını Yatıştıramayan Adam“ uygulamasına katılmak ve ?ya bu neymiş acaba?? sorumuza cevap bulmak için, ilk önce sayfayı beğenmemiz gerekiyor ardından da yardımseverliğimizi kanıtlıyoruz. Çünkü uygulamadaki arkadaşımız o kadar acıkmış ki, yemeğe çoooook vakit olduğu için atıştırmalık bir şeyler arıyor. E haliyle burada da iş bize düşüyor.
Çok aç olan genç, bizden ne yiyeceği konusundan yardım istiyor. Bunun üzerine biz de ne yedirmek istiyorsak hayal gücümüze bağlı olarak ona onu öneriyoruz. Bu önerimizi de uygulamada yer alan metin kutusu aracılığıyla yapıyoruz. Eğer seçtiğimiz kelime yiyemeyeceği bir şeyse karakterimiz ?Ben burada açlığımı yatıştıramıyorum, sen neler diyorsun.? tarzı cümleler kurarak bizleri hem ayıplıyor hem de yeni şeyler yazmaya teşvik ediyor.
Düşünün bakalım bu kişinin açlığını nasıl yatıştırabiliriz?
Tabi ki Çizi ya da Çizi?nin bir başka türevi olan Çiziviç?le. Açlığı yatıştıran yani karaktere Çizi öneren kişilere çekiliş formu sunuluyor hem de Mavi’den 50 tl’lik hediye çeki için! Uygulamaya her katılan kişinin biraz eğlendikten, “bunu yazsam ne olur, şunu yazsam ne olur” deyip, merağını giderdikten sonra mutlaka o metin kutusuna ?Çizi? ya da ?Çiziviç? yazacağı aşikar olduğundan bence belirlenen bu hediye fena sayılmaz.
Ayrıca şunu belirtmeliyim ki birçok farklı şey yedirmeyi denediğim açlığını yatıştıramayan adama. Buna karşılık duvarımda “açlığını yatıştıramayan adama balık yedirmeye çalıştın.” şeklinde tek bir içerik paylaşılması uygulamanın ne kadar da ahlaklı olduğunu bana gösterdi. Bu sebeple o metin kutusuna yazdıklarımdan dolayı resmen kendimden utandım?
Projeye kısaca değinip, gerekli geyiğimi de yaptıktan sonra yavaş yavaş gelelim ?Ne umduk, ne bulduk.?kısmına.
Bir projenin başarısı ve yayılımı için farklı mecraların kullanılmasının ne kadar önemli olduğunun bilinciyle hareket eden Ülker Çizi, bu kampanyada dijital mecraların çoğunu kullanmaya çalışmış. Bu amaçla, projenin tanıtımı için dikkat çekici bannerlar hazırlanmış. Bence uygulamaya olan ilginin çok olmasının bir sebebi de bu başarılı banner çalışmaları. Aynı zamanda Ülker Çizi adlı Twitter hesabının iletişimini de açlığını yatıştıramayan adam üzerinden yapılıyor.
Bir de şunu söylemek gerekir ki “Açlığını yatıştıramayan adam”, benzer ürünlere benzer markaların yaptığı hem de benzer projelere bakıldığında aksaklık açısından en sıkıntısız çalışan ve ?aha bak açıklarını yakaladım.? dedirtmeyen proje olmuş. Bu sebeble, Ülker Çizi kadar çalıştıkları hpttfilms ve Manajans JWT ‘i de tebrik etmek gerek.
Yorum Yok