Nokia;  iOS ve Android işletim sistemli telefonların gölgesinde kalsa da, özellikle ülkemizde yaptığı dijital projelerle ürünlerini tanıtmak ve kendinden konuşturmak konusunda oldukça başarılı bir grafik çiziyor. Bunun son örneğini de E6’yı tanıtmak ve duyurmak için hazırlanmış olan “İşlem Tamam” projesinde görüyoruz. Daha önceden N8’i tanıtmak amacıyla yapılmış olan Asosyal Bilgiler mini internet dizisinde gençler tarafından sevilen, beğenilen ünlüleri ve yarı ünlüleri kullanan Nokia, ünlü kullanımı konusunda ne kadar cömert davrandığını bu proje ile bizlere bir kez daha kanıtlıyor. Nokia, “İşlem Tamam” projesinde internet dünyasının en fazla takip edilen, sevilen isimlerinden biri olan Kaan Sezyum’u kullanarak, onun  bizlere tarihin derinliklerinden seslenmesini sağlıyor.

Kaan Sezyum’un tarihin önemli şahsiyetlerini kendine has bir şekilde yorumlayıp canlandırdığı “İşlem Tamam” projesi,  Twitter entegre çalışan bir mikro site üzerinden ilerliyor. Mikro sitede  Nokia Türkiye’nin twitter hesabının tweetlerine ve de Sezyum’un canlandırdığı Einstein, Kleopatra, Edison, Kazanova, Graham Bell, Da Vinci’nin videolarına ulaşabiliyoruz. Oldukça eğlenceli bir şekilde  hazırlanmış olan bu videoları izlemek gerçekten keyif verici. Bu hınzır videolar biraz da projenin tanıtım ve yayılım kısmı için hazırlanmış gibi görünüyor. Anlaşılan bu şekilde bir viral etki yaratmak düşünülmüş.

Projenin işleyiş şeklinden bahsedecek olursak; biraz önce değindiğimiz tarihi karakterlerin her birine ait bir Twitter hesabı oluşturulduğunu görüyoruz. Hepsinin kendi kişiliği ve tarihte tanınma şekline uygun tweetler attığı bu hesapları takip eden kullanıcılar, sorulan sorulara cevap tweet’i atarak ve verilen görevleri tamamlayarak  Nokia E6 kazanabiliyorlar. Ödül kazanma konusundaki kriter ise en eğlenceli ve en yaratıcı kullanıcı olmak…

Asosyal Bilgiler projesini çok sevdiğim Nokia’nın benzer bir kafada ve gençler tarafından takip edilen bir kişiyi kullanarak tekrar bir proje hazırlaması bana doğru bir strateji gibi geliyor. Açıkçası ben, Kaan Sezyum’un canlandırdığı karakter videolarını açıp izlemeyecek kişi sayısının çok az olduğunu düşünüyorum.

“İşlem Tamam” projesi kapsamında Nokia- Sezyum birlikteliğini ilk duyduğumda çok merak ettiğim bir konu vardı.Bu da, son zamanlarda birçok reklam projesinde (Bilkom, Domestos, Efes Pilsen) yer almış olan Kaan Sezyum’un aynı dönemde tekrar bir projede kullanılmasının ne derece doğru olduğu ve nasıl bir sonuç doğuracağıydı. Şu an baktığımda ise, proje kapsamında tarihi karakterlere açılan Twitter hesaplarının her birinin 1000-1500 arası değişen takipçi tarafından izleniyor olmasının Sezyum’un kullanmasının kötü bir sonuç doğurmadığının kanıtı olduğunu gösteriyor.

Yazının sonunda şunu söylemek istiyorum, genel olarak yaptığı reklam ve kampanyalara baktığımızda  Nokia Türkiye’nin dijitale verdiği önem takdir edilecek ve dijitalin önemini anlayamamış markalara örnek teşkil edecek şekilde. Bu tutumlarından dolayı onları kutluyorum. E o zaman Nokia için” işlem tamam mı diyorsun?” derseniz, bunu projelerin getirilerini, markanın gelecekteki satış ve pazar payını öğrendiğimizde göreceğiz diyorum…