Yılbaşı döneminin en sevdiğim yanlarından biri de markaların hazırladığı birbirinden ışıltılı yılbaşı kampanyaları. Işıltılı demişten, bu kampanya gerçekten ışık ve lazer kullanıyor!

Vodafone Playground, Facebook’un duvar metaforunu gerçek hayata taşıyıp insanlarin Facebook sayfası duvarlarına yazdıkları mesajları üç şehirde İrlanda?nın en meşhur sokak sanatçılarından birinin de yardımıyla grafiti olarak duvarlara taşımış. Tek bir farkla, grafiti o hep görmeye alışık olduklarımızdan biraz farklı, lazer. Bu mesajların eski usül, babadan görme spreylerle yazıldığını görme fikrine fazlasıyla sempati beslesem de Vodafone?un kullandığı teknoloji insanin suratında kocaman bir tebessüm bırakan, hoşluklardan.

İspanyol bir şirketin geliştirdiği teknoloji aslında oldukça basit. Duvara yansıtılan yeşil lazeri bir kamera yardımıyla okuyor ve lazerin geçtiği noktalara bilgisayar ve projektör yardımıyla ?sprey? yansıtılıyor. Photoshop?la haşır neşir olanlara, ?brush gibi düşünün? dersem mesaj yerine daha hızlı gider sanırım.

Doğruyu söylemek gerekirse kampanyayı Vodafone?la ilişkilendirmek güç. Belki de Playground?un Vodafone ismini takip etmesinin sebebi de bu. Fakat yine de Facebook?un duvar metaforunu gerçek hayatta ete kemiğe bürüme fikri her ne kadar sadece ve bugüne kadar çokça denenmiş dahi olsa ben hala dijital olarak bıraktığımız izlerle gerçek hayatta karşılaşmaktan heyecan duyanlardanım. Tabii bir de bunu Vodafone?un İrlanda?lı insanların eline verdiği lightsaber?ı andıran aletlerle yapıyor olmak işin kaymağı oluyor.