2011 yılının en iyi uygulaması seçilen Instagram’ı bilmeyen yoktur. Çekilen fotoğrafları çok geniş bir yelpazade modifiye etme şansı tanıyan bu uygulamanın popülaritesi son zamanlarda markaların da ilgisini çekmeye başladı. Kuşkusuz pazarı ve dijital dünyayı iyi gözlemleyen markaların, 2011 yılının en iyi uygulaması seçileceği çok önceden belli olan Instagram’ı görmezden gelmeleri çok amatörce olurdu.
Burada, herkesin duyduğu Instagram’ı ve özelliklerini anlatarak, hem sizlerin vaktini almak, hem de ağız kalabalığı yapmak istemiyorum. Çünkü bu yazımda dijital dünyada markaların Instagram?ı mecra olarak kullandıkları projelerden bahsetmek istiyorum.
Instagram’ı mecra olarak kullanmakta, markalara en yardımcı olan şey, Instagram?ın yapısındaki “hashtag” kullanma imkanı oluyor. Biraz sonra değineceğim projelerde markaların oluşturdukları konseptleri, hastag kullanımı sayesinde adlandırdıklarını göreceğiz.
Dilerseniz ilk önce Dünya?daki öncü Instagram projelerine kısaca değinip, daha sonra da ülkemizde yapılmış ve yakın zamanda başlatılmış olan projeleri inceleyelim. Çünkü ilk örneklerini Dünya?da gördüğümüz Instagram projelerinin benzerlerini artık ülkemizde de görmeye başladık.
Ford?un Fiesta için her hafta belirlediği hashtag?e göre ilerleyen Fiesta ödüllü projesi “Fiestagram”, General Electric?in #GeinspiredME hashtag’iyle katılım sağlanan instagrapher arayan projesi, Cannes Lions için hazırlanmış proje “İnstcanneslions” Dünya?da örneklerini gördüğümüz Instagram kampanyaları arasında öne çıkanlar. Bu kampanyaların detaylarını videolardan ve paylaştığım linklerden görebilirsiniz.
“Fiestagram”
“GE Instagrapher”
Gelelim ülkemize?
Yurdumuzda Instagram’ı mecra olarak kullanan projeler yapılmıyorken; bir an bir hafta içinde iki farklı markanın Instagram projesine birden şahit olduk.
Bunlardan ilki Yeni Rakı?dan geldi.
Yeni Rakı?nın ?İnstarakım? adlı Facebook uygulamasında Instagram ile çekilmiş en güzel, en lezzetli sofra fotoğrafını bulmak amaçlanmış.
Fakat Instagram’ın kolay kullanım yapısına alışmış olanlara şunu belirtmek lazım ki, ?İnstarakım? projesine katılarak, fotoğraf paylaşmak Instagram’ın doğasındaki gibi kolay değil. Çünkü ilk önce Instagram hesabınızla Facebook uygulamasının içinden giriş yapmalısınız, bu aşamadan sonra sofra fotoğrafınızı seçip Facebook uygulamasına gönderebiliyorsunuz. Bu durum, Instagram’ın pratikliğine alışmış kullanıcılara zahmetli gelecek gibi?
Bir diğer instagramlı, bol fotoğraflı proje ise Efes Pilsen?den geldi. Efes Pilsen?de Instagram’ı mecra olarak kullanarak ?Efestagram? adlı bir yarışma başlattı. Ping tarafından hazırlanan bu yarışmada “#buşişe” ile Instagram’dan paylaşılan Efes Pilsen şişe fotoğrafları Facebook hayran sayfasında yayınlanarak oylamaya sunuluyor. En çok oyu alan kişiye de Canon EOS 5D Mark II hediye ediliyor.
İki alkollü içeçek markasının aynı dönemde ve aynı mecrayı (Instagram?ı) kullanarak proje üretmesi markalar ve ajansları için ne kadar güzel bir tesadüf olmuştur bu tartışılır. Sonuçta kimse pişti olmayı istemez… Ama bizler için bu durumun güzel bir tesadüf olduğunu söyleyebiliriz çünkü iki projeyi karşılaştırıp, aynı anda inceleme imkânı yakalamış olduk.
Yakaladık da ne mi oldu?
Instagram?ın doğasından gelen fotoğraf çekmek, modifiye etmek ve paylaşmaktan oluşan pratikliğine Efes Pilsen’in daha sadık kalmış olduğunu gördük. Efes Pilsen?in projesinin yanında, Yeni Rakı?nın uygulamasının Instagram’ın yapısı ve katılım adımları açısından daha karmaşık gözüktüğü kanısına vardık. Zaten kullanıcılar da bunu fark etmişler ki, şu an Efes Pilsen?in ?Efestagram?ı, Yeni Rakı’nın “İnstarakım”ına göre sosyal medyada daha fazla konuşuluyor.
[…] uygulama/topluluklardan Instagram üzerinde yaptığı kampanyayla nasıl kalbimizi çaldığını şurda anlatmışık. Bugün de konumuz Efes Pilsen ‘in başka bi dijital ortam lovebrand ‘i […]