Dikkat ettiyseniz son zamanlarda reklamlar eğlenceli hale gelmeye başladı. Sıradan ürün tanıtımları yerini mizaha, doğallığa bıraktı. Halen 4 kavanoz fiyatına 5 adet bal reklamları piyasa da yer alsa da, ülkemizde sektörde önemli bir yol kat edildiği aşikar. Bu tarz geleneksel pazarlama yöntemlerini bir kenara bir tarafa bıraktığımızda gerek televizyon gerekse de internet dünyasında bir çok başarılı reklam kampanyaları ile karşılaşıyoruz. Açıkca söylemek gerekirse reklamlara mizah ve günlük yaşam öğeleri katmak biz tüketicilerin ilgisini daha fazla çekmekte.

Bu konuyla ilgili Avea?nın yeni reklam filmi kampanyası olan ?Avea Çalışıyor? u örnek vermek sanırım taşı gediğine oturtmak deyimi ile uyuşmakta. Kampanyada Ata Demirer?i kullanmaları reklamı daha da ilgi çeker hale getiriyor. Bildiğiniz üzere diğer GSM operatörleri de aynı taktik ile halkın sevdiği komik karakterleri reklamlarında oynatıyor. Fasulye karakteri ile reklamları büyük beğeni toplayan Avea, Ata Demirer ile bizleri başka eğlencelere doğru sürüklüyor.

Fasulye demişken onunda başarısını es geçmemek lazım. Özellikle Rekabet Kurulu tarafından yasaklanan, sivri bir reklam zekasının ürünü olan ?Çok Yakar? sloganlı reklamı her daim hatırlatmakta yarar görmekteyim. Reklamın yasaklanmasından sonraki çekilen Necefli maşrapa reklamı da bu işin nirvanası olsa gerek.

Aslında reklam filmlerinin mutfağı da önemli, belli ki Avea hazine gibi görebileceği bir reklam ajansı bulmuş kendine. İnce espriler ve komedi yöntemi ile rakiplerine göndermeler yaparak aslında en iyi ve avantajlı ürün paketinin kendilerinde olduğunu gösteriyorlar.

Çok uzatmadan Ata Demirer ile başlayan yeni reklam furyasına da değinmekte yarar görüyorum. Şimdilik karşımıza 4 ayrı karakter ile çıktı. Biri Avea Teknoloji Merkezi ?nde çalışan bir güvenlik görevlisi, diğeri Avea Bayisi?ndeki bir temizlikçi, bir diğeri de Avea Çağrı Merkezi?nde çalışan bir çaycı ve son olarak Baz İstasyonu yapımında çalışan bir operatör karakteri. Sanırım hepiniz bu reklamları izlemişsinizdir, ne kadar doğal ve gündelik hayattan örnek verildiğini görmüşsünüzdür. Zaten komedyenler halkın yaşam tarzını replikleri ile yansıtmayı çok iyi bilen kişiler olduğundan Avea doğru bir hamle yapmış. Reklam filmleri ile halktan karakter tiplemeleri kullanarak bizleri hem güldürüyor hem de ilgili konuyla alakalı bilgileri bizlere naklediyorlar.


Yapılan bir araştırma da bu yöntemi doğrulamakta. Araştırmaya göre, insan zekası duygusal anlarda yaşadıkları deneyimleri asla unutmazmış. Örneğin dersi dinlerken hocanızın size gelip tokat atmasından dolayı o an öğretilen konu yaşanan duygusal bağdan sonucunda hafızanızda yer ediyormuş. Avea reklamları da insanları mizah yöntemi ile güldürerek duygusal anlamda beynimize hitap etmekte.

Uzun lafın kısası, konuyu özetlemek gerekirse: ?Avea Çalışıyor?. Hem reklamları hem de hizmet kalitesi tıkır tıkır çalışıyor ve gün be gün gelişiyor. Tabi bu durumda biz tüketicilerin işine yarıyor.