22 Şubat gecesi Rahmi Koç Müzesi?nde düzenlenen Mixx Awards 2011 ödüllerinde dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin en iyimarka ve ajansları yarıştı, 23 farklı kategoride altın, gümüş ve bronz ödüllere sahip olan çoğu ajans ve markalar, yine kendi mecraları sosyal medyada hafta boyunca aldıkları ödülleri kutladı, ajans ve marka hesaplarından alınan ödüllerle ilgili bolca retweet yapıldı.

 

2011 Yılının En İyi Kampanyası Ödülü Doritos Akademi kampanyasıyla Frito Lay ? Tribal DDB İstanbul / Medina Turgul DDB?nin oldu. Ödül töreni tam da markanın yeni reklam filminin yayına girdiği tarih ile neredeyse aynı güne geldi. Konusu açılmışken yılın en iyi kampanyasının devam filmini yazıya bir mola vermek istediğinizde izleyebilirsiniz.

Her ne kadar Tribal DDB İstanbul yılın kampanyası ödülünü alsa da Wanda Digital aldığı 8 ödül ile sanki bir adım öne çıktı. Ödül gecesi sonrası ajans blogunda yayınlanan “Wandallar hiç yerinde durur mu! Hareket lazım bize! O yüzden, bu sene de şarap kokulu Koç Müzesi?nde düzenlenen Mixx Awards?da hop oturduk hop kalktık ve ödülleri re-mixx?ledik. Sonuçta tam 8 single?dan oluşan mixx-i singles albümümüzle karşınızdayız. Ne demişler, ?tarih tekerrürden ibarettir dijimon!? giriş metni ile tam listeyi hızla bize ulaştırdılar. Yaratıcılık kadar işlevsellik de önemli sonuçta.

Gecenin dikkat çeken markalarını sorarsanız eğer ben İş Bankası ile başlayabirim. İş bankası öldü, bitti dedğimiz bir mecrada, oldukça başarılı kurgu ile Rich Media Display Reklamları kategorisinde Mehmet Ali Alabora’nın kullanıcıya kendi ismiyle hitap eden Biyokimlikli Bankamatiklere özel yaratıcı interaktif banner çalışması ile Altın Mixx ödülüne layık görüldü. Tablet Uygulamaları kategorisinde İşPad’de yapılan “İşpad İşte yatırım” aplikasyonuna özel interaktif çalışma ile Gümüş Mixx ve Business To Business (B2B) kategorisinde firmaların tanıtımlarını özel grafikler, sektörel zengin içerikler ve hazır cümlelerle ister Türkçe, ister İngilizce hazırlamalarını sağlayan Sunumatik ürünüyle de Altın Mixx ödüllerini aldı.

Kar Amacı Gütmeyen / Kamu Hizmetleri dalında yine sürpriz yaşanmadı, V for Viral ekibi  “Seninki Kaç Santim?” kampanyasıyla yine ödülle ajansa dönmeye bildiler, Altın Mixx’i alıp gittiler.

IAB Amerika?nın lisansıyla bu yıl ikincisi düzenlenen Mixx Awards (Marketing Intelligence and Excellence), sektörün alışılagelmiş yarışmalarının aksine dijital reklam kampanyalarını, performanslarıyla birlikte değerlendiren bir yarışma. Bir çok ajansın başvuru sürecinde ince eleyip sık dokuduğu, özenle ve dikkatle hazırladığı başvuru formları ile kampanyanın başından sonuna nerdeyse juriye hesap verdiği bir sistemle aldıkları bu ödüller için hepsini tek tek tebrik ediyor, sektörü böylesine hızla büyüttükleri hem markalara hem de gece gündüz çalışmaktan usanmayan ajanslara BrandTalks olarak biz de teşekkür ediyoruz.