Tabletler hayatımıza gireli çok da uzun bir zaman olmadı. Steve Jobs?sın ilk tableti tanıttığı lansman toplantısı bir çoğumuzun dün gibi aklında. Ansızın hayatımıza girdi ama sanki yüz yıllardır hayatımızdaymış gibi şu an bir çok kişinin vazgeçilmezi ve bazılarımızın doğuştan sahip olduğu bir organı gibi.

Tabletler hayatımıza girdikten sonra bazıları bağımlılık olarak tabir edebileceğimiz bazı davranış değişiklikleri meydana getirse de, bir çok alanda da bize farklı kolaylıklar sağladı. Buna konforun bedeli de diyebiliriz sanırım. Tablet kullanıcılarının %77?si tabletlerini hemen her gün kullanıyor, ortalama 95 dakikasını tablet kullanarak geçiriyor ve bu kullanıcıların %53 haberleri her gün tabletlerinden takip ediyor. Kullanıcıların demografik yapılarını soldaki görselden görebilirsiniz.

Bunun yanı sıra tablet kullanıcılarının tabletleriyle en sık yaptıkları aktivitelere baktığımızda mail göndermek, haberleri takip etmek, sosyal ağlara girmek ve oyun oynamak olduğunu görüyoruz. Bu yoğunluklu aktivite oranları biz pazarlamacılar için çok farklı fırsatlar meydana getiriyor. Şu anda Apple?ın Pazar lideri olduğu tablet piyasasında Gartner ve İHS verilerine göre 2012 ? 2013 arasında büyük bir sıçrama yaşanması beklenirken bu artışın artan bir ivmeyle devam etmesi öngörülüyor.

Ayrıca bir çok pazarlama ve reklam aktivitesinde, şirket içi iş süreçlerinde, okullarda, üniversitelerde, hastanelerde, restaurantlarda, dekorasyon şirketlerinde ve daha bir çok alanda büyük bir önem kazanacak olan tabletler bir çok kişi için büyük fırsatlar var. Tabi ki fırsatları değerlendirmesini bilenlere. 🙂