Prezervatif pazarının belli başlı oyuncuları olduğu bir gerçek. Dünya çapında bir Durex, FeX, Türkiye’den de Okey ve fiesta gibi markalar bu pazarı paylaşıyor. Bir çok çeşit ve amaçta üretilen prezervatifler aynı şekilde çok farklı saiklerle talep edilebiliyor. Buraya çok girmeyeceğim; iyi bildiğini söyleyenler anlatabilir.
Prezervatifler temel olarak bir kauçuk türevi olan lateksten üretilen, cinsel birleşme sonrasında istenmeyen gebeliklerden ve cinsel yolla bulaşan hastalıklardan çiftleri koruyan bir ürün. Tabii ki %100 oranda bu korumayı garanti edemiyorlar; ancak yine de korunmak için en sık kullanılan yöntemlerden birisi olduğunu yadsıyamayız. İstenmeyen gebeliklerden korunmak ve doğum kontrol için kullanılabilecek en ucuz yöntemlerden biri olduğu da bir gerçek. Bu yüzden bazı ülkelerde doğrudan devlet tarafından prezervatif için devlet bütçesinden pay ayrılıyor. Bu gençleri durduramıyoruz, bari hastalık saçmasınlar diye de bunu yapıyor olabilirler tabii.:)
Prezervatif -nedendir bilmem- genelde Güney Kore üretimi olarak göze çarpıyor. Oradan da dünyaya yayılıyor. Tabii Türkiye’ye de. Yazının girişinde bahsettiğim markalar piyasayı paylaşmış durumda. Ancak artık yeni bir oyuncu da bu pazara girmiş durumda.
Adı ne mi? Şey… Şey işte. Adı Şey. Rivayet edilen çoğu vakada süpermarketlerde kadın kasiyer olması durumunda istemekten çekinilen o ürün, Türkçe’de bu utanmayı vurgulayabilecek bir sözcük olarak Şey ile ifade edilmiş. Ve paket üzerinde de “bilinen şey” ifadesi yer alıyor. Bu anlamda esprili bir yolla da bilinirliklerine katkıda bulunabilecekleri söylenebilir.
Ürün Türkiye’nin kişisel bakım markalarından Banat tarafından piyasaya sunuluyor. Nedense ilk gördüğümde “Bunu yapsa yapsa Evyap yapmıştır.” dedim ama Banat’a ait. Ürün iletişim dili anlamında sıcak olsa da, paket tasarımı ve görüntüsü çok iç açıcı görünmüyor. Köprü üstlerinde ne idüğü belirsiz haplarla birlikte satılan, yine nereden geldiği belli olmayan prezervatifleri andırıyor. Kullanım kalitesini bilemem, belki o açıdan gerçekten kalitelidir. Ama eğer böyle bir durum varsa ürün ambalajına da yansıması gerekiyor. Yoksa süpermarket raflarından inmeleri işten bile olmayacaktır.
Bunun yanı sıra Şey bu pazar için yeni bir soluk olacaktır. Durex’in sert iletişimi ile birlikte değerlendirildiğinde yeterince yapılacak iletişim faaliyetleri ile kendine müşteriler nezdinde yer bulabilir. Bunun için fiesta gibi AVM tuvaletlerindeki kutulara yerleşmek, tekli ürün dağıtmak vb. yollarla bilinirliğine katkıda bulunmayı deneyebilir.
Kim bilir. Belki de öyle bir yöntemle ortaya çıkarlar ki bu Şey hakikaten Türkçe’de çok şey ifade eder.
“Eğer yazıyı beğendiysen, paylaşarak teşekkür edebilirsin”
Yorum Yok