Bugün sıradan yapılan pazarlama çalışmaları ile günümüzde farkındalığı ortaya koymak çok zor hatta neredeyse imkansız. Bu farkındalığı yaratacak en güzel örneklerden birine ise geçtiğimiz günlerde Heineken imza attı.
Heineken USA tarafından New York John F. Kennedy Uluslararası Havalimanı Terminal 8’e bir rulet oyunu yerleştirildi. Öncelikle oyunu oynamak için 25 yaşında veya daha büyük olmalısınız. Ayrıca elinizde bilet ve pasaportunuzun da olması gerekiyor. Bu ruletin karşısına geçip kırmızı butonu basmanız yeterli sonrasında rulet çalışıyor ve tabloda karşınıza bir ülke çıkıyor. Heineken size o ülkeye gitmenizi öneriyor. Burada bir karar vermenizi isteyen Heineken, tüm önceki planlarınızı bırakarak bilinmeyen bir hedefe maceralı bir uçuş taahhüt ediyor.
Kurgu bu kadar basit gibi gelse de alt mesajlarına baktığınızda farkındalık yaratacak detaylar gizli. Öncelikle bir marka bir anda yaptığınız tüm planlarınızı iptal etmenizi öneriyor ve size yeni ve bambaşka bir deneyim fırsatı sunuyor. İşte farkındalığın ilk adımı, şaşkınlık! Sonrasında ise marka sizden bir karar vermenizi istiyor. Duygularınıza hitap eden bir an. Bu iki olguyu aynı anda hissettirmek çok kolay olmasa değil ama Heineken bunu iyi başarmış.
Video bir gün içinde yarım milyondan fazla izlemeye ulaştı. Kazananlara ayrıca gezisi için iki gece ücretsiz konaklama ile birlikte, giderlerini karşılayacak 2.000 dolar verildi.
“Eğer yazıyı beğendiysen, paylaşarak teşekkür edebilirsin”
Yorum Yok