Deneyimsel pazarlama aktivitelerinin marka ve tüketiciler arasındaki ilişki ağını olumlu yönde ve kalıcı bir şekilde geliştirdiği kanısındayım. Bu süreçte, tüketicilerin, marka ile ilgili aldığı eylemler unutulmaz tecrübeler yaşatabiliyor. Sonrasında bu eylemlerin çeşitli kanallarda yayınlanmasıyla birlikte faaliyetin etki kitlesi katma değerli olarak büyüyor. Deneyimsel pazarlama çalışmalarında iki önemli hususu gözden kaçırmamak lazım. Birincisi doğallık ve ikincisi ise gerçeklik. Bunlar bu pazarlama türünün etkisini arttıran iki önemli özellik. Bunu yapılan bir pazarlama aktivitesinde yakalayabilmek çok kolay değil. Tom Fishburne’nün da dediği gibi “En iyi pazarlama, kendisini pazarlama gibi hissettirmeyendir”
Kanadalı Molson Biraları, Kanadalılara kendilerini özel hissettirecek deneyimsel bir pazarlama aktivitesi gerçekleştirdi. Belçika, Fransa, Hollanda ve Birleşik Krallıklarında içinde bulunduğu Avrupa’nın çeşitli ülkelerinin merkezlerine Molson Kanada biraları ile dolu kırmızı bir buzdolabı yerleştirildi. Buzdolabını açmak için Kanada pasaportunun buzdolabındaki ilgili bölümüne okutulması zorunlu. Kanada pasaportu okutulduğunda ise buzdolabı açılıyor ve buz gibi bir biralar sizin oluyor.
Reklamı incelediğinizde, ilk önce insanlar bu kırmızı dolabın ne olduğunu anlamaya çalışıyorlar. Sonrasında herkes çevresinde Kanada pasaportu olan bir insan aramaya başlıyor. İşte tam bu süreçte marka ile tüketici arasında oldukça katma değerli olan bir ilişki ağı kuruluyor. Çünkü tüketici tarafından marka yönlü gerçekleştirilen bir eylem söz konusu. Kanada pasaportu olan bir kişi bulunduktan sonra pasaport buzdolabına okutuluyor ve buzdolabı açılıyor, herkes Molson Biralarını içiyor. Deneyim aktivitesi ise burada gerçekleşiyor. Tam o anda yaşanan mutluluk ve keyif anları da kameralar tarafından kaydediliyor. Sanırım bir marka için eşsiz olan şey gerçekleştirdiği bir pazarlama aktivitesinin sonucunda insanların yüzlerinde o gülmesi ifadesinin yaratılabilmesi olsa gerek.
Reklam, Rethink ajans tarafından geliştirildi. Online ve TV’de yayınlandı ve bira markasının klasik sloganlı bir canlanmayı temsil etti “Ben Kanada.” Bu Partners Film Jonty Toosey tarafından yönetildi.
“Eğer yazıyı beğendiysen, paylaşarak teşekkür edebilirsin”
Yorum Yok