MINI, Toronto sokaklarında farklı bir pazarlama aktivitesi gerçekleştirdi
Çağın iletişim kanallarının ve algı biçimlerinin değişmesi ile birlikte markaların pazarlama aktivitelerindeki farklılaşma çabası da ortaya farklı projelerin çıkmasını sağlıyor. Özellikle otomobil markalarının farklı reklam ve pazarlama aktiviteleri yaptığına günlük hayatta çoğu kez tanık oluyoruz. Sektörün dinamiği gereği farklılaşmak isteyen markalar özellikle deneyim, gerilla gibi pazarlama aktivitelerine önem veriyorlar. Bu aktivitelerden bir tanesi de yakın zamanda MINI Kanada tarafından gerçekleştirildi. 3 adet MINI Cooper S modeli araç roller coaster (Lunapark Treni) gibi görünmesi amacıyla Asymetric yapım şirketi tarafından yeniden dizayn edildi. Araçların iç, dış dizaynları tamamen dinamik bir tasarım aldı ve tavan kısmında roller coaster tasarımı oluşturuldu.
Toronto/Kanada’nın en işlek sokaklarına çıkan araçlarla aynı zamanda reklam filmi çekimi de gerçekleştirildi. Araçlar sokakları adete bir lunaparka çevirdi. Çevrede bulunan insanların ilginç tepkileri de reklam filminde yerini aldı ve bu sayede doğallık işin içerisine katıldı. Ayrıca çevredeki insanların o anda fotoğraf, video çekimlerini sosyal medyada paylaşmasıyla ulaşılabilecek hedef kitlesi de büyümüş oldu
MINI standart bir reklam filmi çekmek yerine günlük hayattan sıradan insanları da filme dahil ettiği için kutlamak lazım. İnsanların bu sayede marka algılarınındeğiştiğini düşünüyorum. Çünkü artık bu denli doğal aktiviteler her zamankinden daha çok ilgi görüyor ve ayrıca doğallığın filme dahil edilmesinin algı düzeyini arttırdığını düşünüyorum.
Reklam filmi Anomaly tarafından yayınlandı.
Kampanya detayları için; http://www.notnormal.ca/
Filmin arka planını ise bu videodan izleyebilirsiniz;
Buna benzer bir şey Taksim’de tramway yerine koyularakta yapılmıştı.