Instagram, telefon fotoğrafçılığının yanı sıra, kısa süre önce özellikleri arasına dahil ettiği video özelliği ile de, telefon videoculuğunu başlatmış oldu.

Instagram üzerinde kişisel olarak neler yapılacağını anlatmak yerine marka olarak neler yapıldığından ve yapılabileceğinden bahsetmek istiyorum.

Başlıyoruz!

İlk olarak iletişimin yönü açısından başarılı bulduğum iki içerik ile başlayalım.

flyingfriday

Redbull’un Instagram hesabını takip etmeyen var mı? Eğer aramızda “var” diyenler varsa; çok şey kaçırdıklarını söyleyebilirim!

Redbull, Instagram hesabı üzerinden yalnızca Cuma günlerine özel adrenalin dolu fotoğraflar paylaşıyor. Bir nevi Cuma gününün gelmesini bu şekilde kutluyorlar. #FlyingFriday hashtagi ile pek çok fotoğraf paylaşmanın yanı sıra takipçilerinin de, bu hashtag ile Cuma günü kutlamasına katkıda bulunmalarını istiyorlar. Bu şekilde takipçilerini Redbull dünyasına dahil etmeyi ya da Redbull’u onların dünyalarına dahil etmeyi başarmışlar gibi görünüyor!

Buna iletişimin içeriden dışarıya yansıması diyorum. Ne denli etkili bir hesap yönetimi yaptıklarını görebilmek için ise; Cuma günleri Redbull’u takip edin derim!

Bir diğer örneğimiz Cinemaximum’dan:

cinemaximum

Instagram’da Cinemaximum’u takip etmeyen var mı? Var ise; bu benzeri pek çok başarılı içeriği ve hediye biletleri kaçırıyor demektir.

Cinemaximum’un geçen hafta Instagram hesabı üzerinden hayata geçirdiği “#DoğruCevap Aranıyor?” içeriği fark yaratmışa benziyor. Bunu anlamak için engagement’ına bakmak yeterli olacaktır.

Görsel içine yerleştirilen oldukça kolay bir soru ile, takipçilerinden #DoğruCevap hashtag’i ile cevaplarını paylaşmaları isteniyor. Paylaşılan cevaplar arasından rastgele seçilen 5 kişiye çift kişilik bilet hediye ediliyor.

Instagram üzerinde çoğunlukla iletişimin dışarıdan içeriye yansıması dediğim bu yöntem kullanıyor. Bu da onlardan sadece biriydi.

Notlar:

  • Mutlaka takipçilerinizi işin içine dahil edin. Soru sorun ve bu sorular, onların hayatlarına bir değer katsın!
  • Markalar en büyük yanılgıyı ise soru zamirinde ya da soru içeriğinde yaşıyorlar. Hayatta olduğu gibi içerikler için de önemli olan “Doğru soruyu sorabilmek”tir.
  • Peki, doğru soru nedir? Doğru soru mecradan mecraya değişir mi? Takipçilerimde nasıl bir değer yaratabilirim? Önümüzdeki günlerin en mühim üç sorusu!
  • Instagram’da yayınladığınız içerik mutlaka ama mutlaka içerisinde hashtag bulundursun. (Neden? Bknz. #FlyingFriday)
  • Yayınladığınız içerik mümkünse duygusal bir farkındalık yaratsın! (Bknz. Coca-Cola)
  • İçerik stratejinizi oluştururken şunu göz önünde bulundurun: “Bu takipçilerim arasında bir iletişim kanalı, bir kominiti oluşturur mu?” (Bknz. Kinder Surprise)

Instagram üzerine konuşulması gereken pek çok konu var. Örneğin; video özelliği. Onu bir başka yazıda ele alacağım. Her iki özelliğin birbirinden farklı değişkenleri olduğu için, bu yazıda yalnızca fotoğraf özelliği üzerinde durmak istedim.

Bu arada bunu saymadım, başka yazılarıma da beklerim!