Özür Dilemek” her zaman negatif algı yaratmaz. Buyrun görelim;
Bu haberin başlığını okuduğunuzda zihninizde nasıl bir hata yapıldı da özür geldi yorumu dolaşmaya başladı yorumlarını duyar gibiyim. Çünkü “Özür Dilemek” her zaman negatif olarak algılanır, bunun için bu izlenimin doğması çok normal. Bunun nedeni yıllar boyunca özür kelimesi hata kelimesi birlikte yani kardeşi olarak algılarımıza yerleşmesinden dolayıdır.
Bu algıyı yıkacak bir örnek bugün Pamukkale Turizm’den geldi. Şirketin sosyal medya hesabından şu içerik yayınlandı;
Tarifeli seferlerimizin yanı sıra gerçekleştirdiğimiz bayram özel seferlerimize rağmen %100 doluluk oranımız sebebiyle başka firmaları tercih etmek zorunda kalan, Pamukkale güveni ve konforundan mahrum bıraktığımız yolcularımıza yaşattığımız rahatsızlıktan dolayı özür dileriz(!)
İçeriği okuduğunuz zaman Pamukkale’nin ne kadar ince ve hassas bir noktada, ne kadar başarılı bir mesajı verdiğini görmemek mümkün değil. Bayramlar otobüsler için her zaman tam kapasiteli olarak geçen zamanlardır. Bu zamanlarda genellikle otobüs firmaları -müşteri bolluğundan olsa gerek- çok fazla pazarlama faaliyetlerinde bulunmazlar. Çünkü müşteri çok fazladır ve tercih seçeneği çoğu zaman zorunludur. Dolayısıyla çok fazla direkt satış odaklı olmayan pazarlama faaliyeti çok yok.
Otobüs seyahat firmalarının reklamlarının genel olarak algı seviyeleri de düşüktür, çok dikkat edilmezler. Fakat bugün algılardan başarıyla geçecek ve müşteride bir daha tercih edilmeyi sağlayabilecek bu reklam çalışmasına rastladım. Reklamda markanın kendine duyduğu güveni, müşterisine duyduğu saygı, özen ve aidiyeti hissediyorsunuz. Pamukkale Turizm bugün otobüs seyahat firmaları arasında son zamanlardaki en başarılı reklamı yayınladı dersek sanırım yanlış bir ifade kullanmış olmayız.
Sözün kısası oldukça başarılı, zeka dolu ve farklı bir iş ortaya çıkmış. Pamukkale’yi tebrik etmek gerek.
İçerik detayı için: http://on.fb.me/1fsu5Bx
Yorum Yok