İki büyük marka, iki güzel iş, ikisinde de tema aynı: Optik illüzyon! Peki optik illüzyon videoları ile viral olmayan çalışan markalar acaba hangileri?

Bu markalardan ilki, ‘Never Hide’ sloganı ile hepimizin yakından tanıdığı, ‘Cool’ olmanın kitabını yazan Ray-Ban. Ray-Ban, YouTube’daki kanalı Never Hide Films’de geçen ay paylaştığı ‘Super Clever Sunglass Illusion’ isimli optik illüzyon videosu ile aslında 2 boyutlu olan nesnelerin nasıl 3 boyutlu olarak algınabileceğini gösteriyor. Bunu  bir dünya küresi, bir beyzbol topu ve bir Ray-Ban güneş gözlüğü ile gösterdiği videoda, aslında başından beri 3 boyutlu olan tek nesnenin Ray-Ban olduğunu görüyoruz. Sanki her şey yalan, bir tek Ray-Ban gerçek der gibi:)

rayban-brandtalks

rayban-2-brandtalks

Gelelim optik illüzyon ile aklınızı alırım diyen ikinci markaya yani Honda’ya. Honda, CR-V 1.6 model otomobilleri için ‘An Impossible Made Possible’ sloganıyla geçen ay bir video paylaştı. Honda’nin benzin tasarrufu sağlayan CR-V 1.6 araçlarıyla daha az benzinle daha fazla yolun imkansız olmadığını vurgulamak isteyen marka, diğer otomobil markalarında olduğu gibi direk ürün odaklı olmayan bir reklam hazırlamış. Devasa optik illüzyon nesneleri ile hazırlanan reklam filminin heyecan verici olduğunu söyleyebiliriz. Reklamın kamera arkasını merak edenler aşağıdaki videodan izleyebilirler.

Honda-brandtalks

Reklam Filmi;

 

Kamera Arkası;

Sonuç olarak bu iki video, bize markaların optik illüzyon ile ne gibi işler yaptıklarını göstermek adına güzel örnekler. Tabi hangi video sizin daha fazla hoşunuza gitmiştir bilemiyorum, bana kalırsa ikisi de markalara uygun şekilde hazırlanmış. Ray-Ban optik illüzyonu daha ‘Cool’ bir şekilde kullanırken Honda, imkansızın gerçek olduğunu vurgulamak adına daha gösterişli bir video hazırlamış. Elbette videoların izlenme rakamlarından da bahsetmek gerekiyor. Honda’nın reklamı 3 milyon küsur, Ray-Ban’in videosu da 1 milyon küsur kere izlenmiş. Bu da bize, insanların optik illüzyon videolarını sevdiğini gösteriyor. Belli ileride, şuraya da sevimli bir optik illüzyon koyalım diyecek başka markalar da çıkacaktır. Kimbilir?