Tanınmış Fransız demiryolu şirketi SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français), ekim ayında oldukça ilginç ve interaktif bir açıkhava kampanyasına imza atarak,  son zamanlarda çok sayıda markanın  girdiği yolda bir kez daha basit denebilecek bir kurguyla geleneksel pazarlama araçlarının güç yetiremeyeceği ölçüde top of mind farkındalığının sağlanabileceğini gösterdi.

SNCF bu kampanyayla Avrupa’nın meydanlarını birbirine komşu kılıyor, verdiği hizmetle Avrupa’nın çeşitli merkezlerine yolculuk etmeyi kapalı mekanda yer değiştirmek kadar kolaylaştırdığı mesajını vurguluyor. Proje kapsamında Milan, Stuttgart, Cenevre, Barselona, Brüksel gibi şehirlerin kalabalık meydanlarına, içine ekran entegre edilmiş ve üzerinde bir diğer Avrupa şehrinin tabelası bulunan kapılar yerleştiriliyor.  Kapıyı anlamlandıramayıp merak ve tereddütle kapıyı aralayan insanlar, karşılarında Milan’dan uydu bağlantısı ile kendileriyle etkileşime geçmeye hazır pandomim sanatçısı, Barcelona’dan dansına eşlik etmelerini isteyen sokak dansçıları, karikatürlerini çizen ressam, Leman gölündeki tekne gezintisinden kendilerine el sallayan bir çift buluyor, onlarla iletişime geçiyor, hatta bu ekran aracılığıyla onlarla beraber sanal bisiklet turuna katılıyor. SNCF, bu çalışmasıyla “Europe. It’s just next door” mesajını sade ve keyifli bir dille katılımcılara aktarmayı başarmış.

SNCF, daha önce insanlara şaşırtıcı ve eğlenceli dakikalar yaşatan bir diğer keyifli çalışması ‘La Machine à voyager’ ile de merakına yenilip butona basma cesareti gösteren katılımcılara istediği destinasyon için bilet hediye etmişti.