Turkcell Profesyoneller Kulübünü hepiniz duymuşsunuzdur. Sunumlar, toplantılar ve bitmeyen mesailer arasında sıkışıp kalan orta direk beyaz yakalının afet anında -ki genelde bitmek bilmez öğleden sonralarına tekabül eden zaman dilimi- toplanma noktasıdır. Profesyoneller kulübü; “Dışı seni, içi beni yakar.” dedirten “masa başı” beyaz yakalı işini iyi tanıyan, ihtiyaçlarını onların diliyle aktaran bir oluşum.
Peki bu çalışma hangi ihtiyaçtan dolayı doğdu dersiniz? Teknolojideki gelişmelerin hızlanmasıyla temel servislerinde ayrışamayan telekomünikasyon devleri farklılaşma (diversification) ihtiyacı hissettiler. Üç büyüklerden Avea, Turkcell ile rekabet edemeyeceğini bildiğinden tek bir segmente odaklanarak o alanda pazar payını yükseltmeyi hedefledi ki bu segment price- sensitive müşteri grubu oldu. Vodefone ise orta gelir düzeyine sahip her meslekten insana ulaşmaya çalışarak zor olanı başarmak istedi. Bu noktada Turkcell daha fütüristik davranarak GSM operatörlerinin temel servislerden elde edilen gelirin düşeceğini tahmin ederek yatırımlarını teknolojiye kaydırdı. Bu konumlar zaman zaman geçişkenlik gösterse de temel stratejiler bu şekilde özetlenebilir.
Biliyoruz ki plaza çalışanı olmanın ilk üç şartından dördüncüsü de elbette kurumsal Turkcell hattına sahip olmaktır. 🙂 Mobil cihaz, paket ve tarifeler, kulüp ve programlar gibi öncü hizmetleri ile teknoloji odaklı kimliğine aşina olduğumuz Turkcell, Profesyoneller Kulübü ile asıl hedef kitlesine çok hızlı ve efektif bir yolla ulaşmayı başardı. Teknolojiyi hayatının bir parçası haline getirmiş, yeniliklere açık, interaktif, çalışma hayatına başlamış ya da başlayacak olan dinamik, gelir düzeyi yüksek ve gün içerisinde “Zamanım yok!” sözünü en az 2-3 kere kullanan beyaz yakalılarla “plaza dili”ni kullanarak iletişim kurdu ve bunu yaparken eğlendirmeyi amaçladı.
Bir bakıma beyaz yakalılar arasındaki sosyal ağ olan Twitter’ı kullanarak “Cuma Candır” temalı cömert bir dijital kampanya yürüttü. Başarılı olduğu şüphesiz. Zaytung işbirliği ile hazırlanan Beyaz Yaka dergisini duymamış olanınız var mı? Turkcell bu çalışması ile engagement rate’ni(etkileşim oranı) %300, sosyal mecralardaki takipçi oranını %29 arttırarak 30.000 takipçiye ulaştı. Dergi mobilde %40’ı mesai saati içinde olmak üzere 380.000 kez ziyaret edildi, 160.000 dakika okundu ve 880.000 sayfası görüntülendi. “İşler Güçler” ile parlayan başrol oyuncuları Ahmet Kural, Murat Cemcir ve Sadi Celil Cengiz’in samimi ve doğal tavırlarıyla yakaladıkları başarıyı reklamlara da yansıtılmış olup, kulübün amacını ve eğlenceli yönünü müşterilerine çok iyi aktarmış görünüyorlar. Acaba “açık ofis” reklam filmi ve ‘”Aklını okuyan kulüp’” ile viral etki yakalanabilecek mi? Oldukça güzel tespitlerle desteklenmiş bu iki eğlenceli reklamı ben çok beğendim, bakalım siz nasıl bulacaksınız?
Yorum Yok