Kasım ayının ilk haftası yayınlanan Labels Against Women videosu-reklamı viralin kültürel kodları üzerine düşündürücü bir çalışma.

Pantene Filipinler ve BBDO Guerrero iş birliğiyle hazırlanan video, seksist sınıflandırmalara karşı tepki niteliğinde. İş dünyasında çifte standardı eleştiren reklamın teması basitçe “güçlü ol”. Sheryl Sandberg önderliğinde sosyal medyada viral dalga yakalan bu çalışmanın sözcülüğünü üstlendiği fikrin ehemmiyeti, ilgili süreçte aldığı destek ve sonucunda yarattığı farkındalıktan bağımsız olarak, bir reklam olduğunu hatırlamakta fayda var. Ve bir reklam filmi olarak bu filmin de nihai hedefi tüketiciyi satışa yönlendirmek. Tüketicinin de tanıtım sürecine bizzat dahil olduğu virallerde, yalnızca ses getirmek adına dahi olsa kültürel kodlara, doğru bilinen yanlışlara, evrensel sorunlara atıfta bulunmak bu anlamda hem markaya hem tüketici kitlesine değer sağlıyor. Kaldı ki günümüzde birçok firma, finansal kaynak beklentisi olmaksızın insana ve doğaya katma değer sağlamayı ,sosyal sorumluluk misyonuna dönüştürdü. Bu yüzden toplumsal sorunlara dikkat çekme trendindeki artış, yalnızca ürün satışında dönemlik artış hedeflenen geleneksel reklamlar düşünüldüğünde, sevindirici. Pantene de çarpıcı tanımlamalar içeren Labels Against Women videosunda #WhipIt spotu ve “Shine strong” alt metniyle, tabi ki, Pantene kullanırsanız güçlü ve parıldayan saçlarınızla erkeklerin dünyasındaki kadın algısını kökten değiştireceksiniz demiyor. Ancak bir kimlik olarak bir taraftan Pantene markasının toplumsal sorunlar karşısında durduğu noktayı ve duyarlılığını dile getirirken diğer taraftan siz saçlarınız gibi güçlü ve parlak olmalısınız, saçlarınıza ise bu özelliği Pantene sağlar mesajı veriyor.

1396933_683806681643313_632759660_o

Viral reklamların viral hızla yayıldığı ilk zamanlarda sanılanın aksine, marka algısını zedelemediğini, hatta satışa yönlendirmede üstün güçleri olduğu biliyoruz.(elbette bu içeriğe ve iletişim diline göre değişir) Dove ve Pantene de bunu en az bizim kadar biliyor belli ki. 2014’ten dileğimiz bu örnekteki gibi duyarlı markaların ve güzel işlerin artması olsun. Bu arada; Dove’un Real Beauty Sketchs çalışması ile tema yönünden benzerliği de manidar doğrusu. Hemen kötü düşünmeyin, ortak pazar, yakın segment, benzer tüketici, aynı çağ. It’s all about business.