Zamanında çok şey paylaştığımız için, saygısızca bitirmek de istemiyorum ama bizim için son geldi gibi aşkım.
Birlikte ne konserler, ne festivaller, ne kıtalar gezdiğim ve her seferinde internetim olduğunda aklıma gelen ilk şeyler arasında yer alan canım, FourSquare’ime yazdığım bir veda yazısıdır bu.
Zamanında çok havalıydın yoksa sanmıyorum ki 2000 küsur check-in yapalım beraber. Ama geçenlerde seni açmaya çalıştığımda “Check-in mi yapmak istiyorsun?” dedin ve ekledin “Buradan check-in yapamazsın! Swarm indir!” sonra beni tombul turuncu arı Swarm’a yönlendirdin; kalbim biraz kırıldı.
Açıkçası, seni sadece check-in yapılır gibi tek yönlü tanımış olmam benim suçum olabilir; ama ne bileyim check-in benim için sendin ve zamanında çok nettin. Şu anda check-in yapamıyorsak saçma sapan “mmm buranın banana split’i müthiştirrr:)))” gibi ergen yorumları okumak için seni daha fazla telefonumda barındırmak pek doğru gelmedi doğrusu.
Zamanında kazandığım “ODTÜ A1” mayörlüğünü kaybetmiş olmak belki bu kadar beni üzdü ama yeni uygulamanda check-inleri değil de tavsiyeleri ön plana çıkarmak istiyor ve ödüllendiriyor olman benim gibi sadece hafif humorlu bir cümle düşünüp yazarak check-in yapan ve sonra uygulamayı kapatan kullanıcılarını derinden vurdu.
Sürekli kapanmasaydı, yerimi bulmak için her seferinde en baştan dünya turu atmasaydı belki o zaman Swarm kullanmaya devam edebilirdim. Ve açıkçası bana biraz fazla efor gibi geldi her check in öncesi hafif şakalı komikli bir şey söylemenin yanında bir de fotoğraf iliştirmek check-in’e; FourSquare’in o oldskool duruşunu özledim.
FourSquare CEO’su Dennis Crowley, Swarm’dan pek ümitli bir şekilde “İlk iki çeyrekte, bu son bir yılda yaptığımız kazancı geçeceğiz.” demiş. Uygulamanın geleceğiyle ilgili çok derinlemesine bir yorum yapamayacağım ama yaptığım gözlemlere dayanarak FourSquare’i check-in için kullanan tüm arkadaşlarımın Swarm’da da sadece check-in yaptığını gördüm.
Yani; evet, 50 milyon kullanıcısı olan FourSquare yeni adım atmakta pek çok kişiden daha özgürdür belki de; ama yaratılmaya çalışılan “daha çok yönlü” bu yeni uygulamanın hala eski “daha basit” amaçla; yani check in’le, kullanılıyor olması tam da beklenilen başarıyla örtüşmüyor. Ve sırf check-in yapmak için telefonda 2 uygulama bulundurmak zorunda olmak da pek çok kullanıcıya anlamsız geliyor.
Bonus video:
Uygulamanın kendini geliştirmesi tabii ki büyük bir artı; ancak; yeni olan bu mesajlaşma vb gibi özelliklere sahip pek çok uygulamanın da aynı pazarda yıllar yılı yer alması firmayı biraz zorlayacak gibi duruyor.
Sözlerimi konumuza direkt uymasa da bir Morrissey romantizmiyle bitirmek istiyorum; in the days when you were hopelessly poor I just liked you more.
Hoşça kal,
M.
Yorum Yok