Bir erkek olarak bu konuda yazıp yazmamayı çok düşündüm. Öyle ya, erkeklerin bu konuyla uzaktan yakından ilgisi yok. Ama aslında sırf bu yüzden yazmak gerektiğine karar verdim.

Kotex Kimberly-Clark’ın Türkiye’deki kadın hijyenik ped markası. Bu hâliyle hem hane halkında satın alanın hem de kullananın ekseriya aynı olduğu ürünlerden birisi. Bu nedenle pazarlama iletişimi açısından aslında tutarlı mesajların üretilebileceği ve hedef kitleye ulaştırılabileceği bir ürünü ifade ediyor. Ama uygulamada tam olarak öyle olmadığını görüyoruz. Çünkü nedense üretilen ürünlerin çeşitli dezavantajları var.

Kotex’in rakiplerine baktığımızda Türkiye içinde jenerik marka olma lüksüne sahip olan Orkid, Molped, Canped, Helen Harper gibi markaları görüyoruz. Hatta Kotex bunlar arasında görece pazara daha sonraki bir dönemde girdi. Ama bir noktada farklı bir şey gördüklerini ya da ihtiyacını hissettiklerini görüyoruz: hedef kullanıcılarından iç görü alma gereksinimi.

Buna yönelik reklamı izlemediyseniz diye paylaşalım:

brandtalks-kotex-demet-evgar-2-kurallari-kaldir#kurallarıkaldır etiketiyle desteklenen kampanya için seçilen marka yüzü olan Demet Evgar’ın 1 Kadın 1 Erkek dizisiyle kadın rolünü de dolduran bir oyuncu olduğunu biliyoruz. Bu yönü ve samimi oyunculuğuyla hedef kitlenin konuya ilgi göstermesini sağlayabilecek birkaç örnek “kuralı” içtenlikle oynadığını reklamda görebiliyoruz. Kadınların özel günlerindeki ped performanslarının kendilerine uygun olmaması nedeniyle yaşadıkları sorunların bir bölümüne vâkıf olduğu görülen Kotex, aslında bu kampanyayla daha da çok sorunu öğrenmeyi istiyor. Çünkü en iyi iç görü o ürünü kullananlardan ve kullanacaklardan alınır.

Kampanya başlayalı birkaç ay oldu. Kotex’in kaldırılacak kaç kural bulduğu ve bu kampanyaya ne kadar kullanıcı katıldığıyla ilgili bir bilgim bulunmamakla beraber kampanyanın özü itibariyle gerçekten anlamlı olduğunu söylemekte yarar görüyorum. Hızlı tüketim mamûlleri(FMCG) sektöründeki bir çok ürünün de bu tip bir çalışmaya uygun olabileceğini ve ülkemizde bu tip örneklerin çoğalmasının toplumsal hayatımızı iyileştireceğini düşünüyorum.

Kotex bu kapsamda en beğenilen kuralları 20 Ağustos tarihinde seçti. Mayıs ayında yayınlanan kampanyada bir kişinin Demet Evgar’la bir skeçte oynama şansını elde edeceği belirtilmişti. İlerleyen zamanlarda o skeci de televizyon ekranları görmemiz muhtemel.

Kotex bu kampanyayla sadece hedef müşterilerinden iç görü almakla kalmıyor; aynı zamanda hedef müşterilerine değer verdiğini gösteriyor ve onlarla bir kadınlar kulübünü sağlamlaştırmaya çalışıyor. Yurt dışında ilk olarak Kotex tarafından hayata geçirilmese de Kotex Club uygulaması bulunuyor. Bu şekilde markaya marka bilinirliği ve marka sadakati açısından olumlu katkılar da sağlanıyor. KurallarıKaldır da bir açıdan böyle bir kulüp bilincine erişilmesine yardımcı olacaktır.

Ne diyelim, kadınların mutlu olmasını hepimiz istiyoruz. Umarım Kotex buna daha çok yardımcı olabilir. 🙂