Messi, Robben, Di Maria gibi oyuncular öyle kıvraktır ki, rakip takım oyuncularını attıkları çalımlarla, birebirde geçişlerle etkisiz bırakırlar. İşte bu durumlarda futbol severler arasında “bakkala gönderdi”deyimi çok kullanılır.
Aynı deyimi ben de Geleneksel CRM için kullanacağım. Sosyal CRM’in var olduğu günden bu yana geleneksel CRM o kadar çok hantal ve hareketsiz kaldı ki…
Tabir yerindeyse Sosyal CRM, Geleneksel CRM’i bakkala gönderdi. Dijital dünyadaki hızlı gelişmeler geleneksel CRM anlayışını öldürmeye başladı. Bu süreçten sonra geleneksel CRM makus kaderiyle baş başa kalacak ve yerini sosyal CRM’e bırakacak. Hatta artık yeni tahtın sahibi sosyal CRM’dir diyebiliriz.
Geleneksel CRM sistemleri müşteri ve iş arasında tek yönlü bir iletişim kurma biçimiydi. Hangi markalar bunu doğru yaptı sorusunu sorarsak, FMCG ve telekomünikasyon sektörü dışında başka bir sektör gelmiyor aklıma. Bu işi şüphesiz en doğru yapan Unilever, P&G,Vodafone gibi büyük markalardı.
Ancak günümüz dünyasında sosyal CRM mantığının yavaş yavaş trend olması ve yazılımsal kullanımlarında artmasıyla küçükten büyüğe ayrım yapmaksızın birçok marka ve hatta KOBİ’ler doğru CRM kullanımı yapmaya başladı.
Sosyal CRM,markaların geleneksel CRM sistemlerindeki tek yönlü müşteri etkileşiminden yeterince fayda göremedikleri ve müşterinin giderek artan mesaj,mail trafiğine karşı geliştirdikleri reaksiyondur aslında. Sosyal medya kullanımının artmasıyla daha da güçlü hale gelmiştir bu reaksiyon… Hedef kitle yani hedef müşteriler ile işbirliği, fikir alışverişi bazlı çok yönlü bir iletişimin sağladığı fayda giderek daha çok benimseniyor.
Sosyal CRM hemen hemen tüm marka ve bilinirlik arttırma çalışmalarında müşteri iletişiminin odak noktasını ve merkezini oluşturuyor. Müşteriyle yaratılan çok yönlü iletişimin faydası olarak müşteri ve marka iş birliği yaratma hedefi amaç ediniliyor.
Sosyal CRM sayesinde müşterinizin ne istediğini biliyorsunuz. Neyi sevdiğini, neleri sevmediğini, nelerden hoşlandığını ve nelerden nefret ettiğini detaylarıyla görebiliyorsunuz. Sosyal medyada markanız hakkında yazılmış verilere bakarak analizler yapabiliyorsunuz. Bu analizleri online marka yönetimi planlamalarınızda kullanabiliyorsunuz.
Neyin işe yarayıp neyin sorun yarattığını da görebiliyorsunuz. Online dünyada marka değerinizi arttırmanın en iyi yolu da sosyal CRM’den geçer. Sosyal CRM sayesinde müşterinize yakın olursunuz ve onların sorunlarıyla ilgilenebilirsiniz. Sosyal CRM’i çok iyi kullanan markalar, kurumlarını tamamen müşteri memnuniyetine dayalı bir politikayla yöneterek, sadece kısa vadede değil, uzun vadede de hizmet verebilme olanağı sağlarlar.
Problemlerini çözdüğünüz ve sorunlarını dinlediğiniz hedef kitle sizin hakkınızda güzel fikirlere sahip olacaktır ve başkalarına markanızı, ürününüzü yada hizmetinizi tavsiye edeceklerdir. Ayrıca, Sosyal CRM sayesinde pazarlama kampanyalarınızın işlevselliği de ölçülebilir hale gelecektir.
Yorum Yok