Yasal Uyarı: Bir alkollü içecek reklamı hakkında olan bu yazı, reklam ya da tanıtım amacı taşımamaktadır.  Yazı ve içeriğini okuyanlar 18 yaşından büyük olduklarını kabul ve beyan etmiş sayılır.

Keşke güncel şeyleri değerlendirsen biraz da diyebilirsiniz ama ben bunun için fazla romantiğim. Size biraz anlatmak istediğim çok güzel bir reklam var bu kez. Ve muhtemelen yılbaşının da etkisiyle biraz alkollü bir reklam bu.
Ülkemizin gidişatından dolayı da bu reklamı uygun gördüm çünkü biliyorsunuz ki ülkemizde reklamı yapılamayan şeyler var. Ve içki de bunlardan birisi. Video:

http://youtu.be/uQB7QRyF4p4

Reklam bir köpek sahiplendirme merkezinde başlıyor. Baş rolümüz minik labrador retriever daha ilk günden kaçıp yan çiftlikteki Clydesdale atların yanına gidip onlarla arkadaş olan bir afacan. Reklamın ilerleyen sahnelerinde de kaçmaya devam ediyor bizimki ve her seferinde ya köpek sahiplendirme merkezinin sahibi görüp engelliyor bu kaçışı ya da yandaki at çiftliğinin sahibi geri getiriyor minik canavarımızı.

En sonunda yolculuk vakti geliyor birisi 10 aylık afacanı sahiplenmeye geliyor. Bizimkini arabaya koyduktan sonra yola koyuluyorlar, ciddi ciddi gidiyor yani. Küçük patileriyle arabanın camına hamle yapıyor arkadaşına son bir kez bakıyor, ufaktan havlıyor ama çok çaresiz. Sonra görüyoruz ki, arkadaşı da görüyor durumu, ekürisini örgütlüyor ve çit mit tanımadan atlıyor yola çıkıp arabanın önünü kesiyor. Çünkü; arkadaşlar. Bu kadar.

Reklam, Anheuser-Busch birası olan Budweiser reklamı ve Budweiser bu reklamı “Puppy Love” adı ve #BestBuds etiketi ile piyasaya sürdü. Budweiser, “dostluk” temasını vurgulayan bir marka. Reklamda bir kere bile “oo ıslatalım” gibi bir şey duymamıza gerek kalmıyor. “Kenkslerle bira keyfii” falan gibi ergen yerlere girmiyor; bize bira bile göstermiyor Budweiser; çünkü, sadece arkadaşlık üzerinden yürüyen hikaye bize Budweiser’ı hatırlatmaya yetiyor. Fonda da Passenger’dan “Let Her Go” çalıyor ki şarkıya normalde pek kredi vermeyen bir insan olarak şimdi özellikle açıp dinliyor ve köpeklerime sarılıyorum.

Reklamlarda hayvanların kullanılması ne kadar etik o açıdan bakarsak çok da onaylanamayacak bir reklam bu. Muhtemelen markanın saf bir dostluk duygusunu izleyiciye saf kavramlarla vermesi gerekiyordu, böyle bir fikir çıktı sonuç olarak ve başarılı da oldu. Saflık dendiğinde hala bebek ve hayvanlarla sınırlı dünyalarımız var, reklamcıların da bundan pek farklı bir dünyası olamıyor ne yazık ki.

brandtalks-nfl-super-bowl-2014Reklam, SuperBowl 2014’ün en başarılı reklamları arasında yerini aldı. Budweiser tema olarak benzer bir reklam daha çekti yaklaşık 6 ay içerisinde Friends Are Waiting isimli – ki bu bize Puppy Love reklamından alınan olumlu tepkinin olumsuza nazaran yüksek olduğunu gösteriyor.

Ülkemiz için iftar vakti yakın olduğundan böyle “gizli gizli” gibi reklamların artacağını tahmin ediyor ve o nedenle umarım bu ayarda reklamlar çıkar bizden de diye bekliyorum.

*BFF: Best Friends Forever(Sonsuza Kadar En İyi Arkadaşlarız)