Geçen hafta başında sizlere FutureBright’ın önemli Amerikan araştırma şirketiyle ilgili kurduğu ortaklığı duyurmuştuk. Çarşamba günü detayları yakın çevrelerine paylaşmak üzere 200 kişilik bir lansman toplantısına biz de davet edildik. Lansman her bir Zaltman mateforunun bir dans ile anlatımıyla başladı.

dans-brand-talks

Sonrasında direktör Randy Adis’in sunumu ile devam etti. Sunum araştırma pazarının bugünü üzerine doyurucu bir röntgen niteliğindeydi ve Zaltman yaklaşımının neden rekabetçi bir avantaj sağlayabileceği tezini güçlü bir şekilde destekleyen savlarla desteklenmişti. Sunumu merak edenler aşağıdaki videodan izleyebilirler.

Bunun yanı sıra hem FutureBright’la ilgili bilgi vermek hem de bu iş ortaklığının nasıl ve neden gerçekleştiğini daha derinden irdelemek istedik.

FutureBright ekibine bizim için ve okuyucularımız için önemli olabileceğini düşündüğümüz sorular sorduk. Aşağıda bu soruları ve cevapları bulabilirsiniz.

FutureBright Group Kimdir?

FutureBright Group (http://FutureBright.com.tr), Türkiye’nin en genç ve başarılı araştırma ve danışmanlık firmalarından biri. Pazar araştırmaları alanında FutureBright, marka ve stratejik iletişim danışmanlığı alanında Davranış Enstitüsü ve veri toplama ve analiz alanında Pure firmalarından oluşan FutureBright Group, 2010 yılında kurulmasının ardından 6 yılda 200’e yakın markaya hizmet vermiş.

FutureBright’ın Alametifarikası Ne?

Psikolog, sosyolog, davranış bilimcileri, antropolog, müzisyen, stratejist ve reklamcı karmasından oluşan 90 kişilik ekip, iyi içgörünün tansiyondan çıktığına inanıyor. FutureBright Group tutumlara değil davranış değiştirmeye odaklı bir yapı; alametifarikası bilinçaltında tüketici davranışını değiştirecek aksiyonları bulmasında yatıyor.

Hangi Ülkelerde, Hangi Markalar İçin Çalıştı?

Sadece Türkiye’de değil 30’un üzerinde farklı ülkede araştırmalar gerçekleştiren FutureBright, yerel markaların farklı ülkede araştırmalarını yapmanın ötesine geçmiş; “gerçek global araştırmacılar” olarak yabancı markaların farklı ülkelerdeki araştırmalarının danışmanlığını yürütüyor.

Hamburg, Londra, Los Angeles, New York, Milano, Münih, Paris, Roma, Moskova, Tokyo, Lagos, Tahran, Kahire, Cezayir, Belgrad, Varşova araştırmaları için bugüne kadar gittikleri şehirlerden bazıları… Dünyadaki ayak izleri http://footprints.FutureBright.com.tr/ adresinden de takip edilebilir.

Olson Zaltman Kim?

Olson Zaltman (OZ), ABD Pittsburgh merkezli, temelleri Harvard Üniversitesi’nde atılmış, 1997 yılında Prof. Jerry Olson ve Prof. Gerald Zaltman tarafından kurulmuş araştırma temelli bir danışmanlık firması.

Detayları için aşağıdaki linkleri ziyaret ediniz;

(Olson Zaltman: http://olsonzaltman.com

Gerald Zaltman: https://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Zaltman

Harvard Videoları: http://www.youtube.com/watch?v=AxoEQ7zeUlA)

Bilinçaltını ortaya çıkarıp analiz eden Zaltman yaklaşımı, tüketici ve marka dünyası arasındaki ilişkiyi 7 ana “kök metafor” üzerinden açıklayarak küresel pazarlama dünyasını derin tüketici içgörüsü ile buluşturuyor. Bu yaklaşım bilimsel ve akademik yönü ile çok güçlü olmasının yanı sıra, günlük problemleri etkin biçimde çözebilen pratiklikte de…

Tam Olarak Ne Oldu?

Olson Zaltman firmasının sadece Meksika, Brezilya, İngiltere, Hollanda, Polonya, Çin, Hindistan, Japonya ve Avustralya gibi büyük araştırma pazarlarında temsilcilikleri bulunuyor. Dünyanın önde gelen nöro pazarlama (bilinçaltı analiz) şirketi OZ, “araştırmada yaratıcılık” mottosu ile Türkiye’de sektörün öncü ajansı olan FutureBright’ı uzun görüşmeler, bölge analizleri, şirket potansiyeli analizleri, Türkiye çalışanlarının duygusal zekası analizleri sonrasında  yeni bölgesel ortağı olarak seçti.

Bu kapsamda FutureBright ve OZ, Türkiye ve yakın coğrafyasında faaliyet göstermek üzere ZMET Institute Turkey’i kurdu. ZMET Institute Türkiye, enstitünün dünya üzerindeki 9. küresel ortağı olacak.  Daha detaylı bilgi için: http://www.zmetturkey.com.tr/

​ ZMET Kaç Kişilik ve Nasıl Yetenekleri Barındıran Bir Ekip Olacak?

Şirketin kalitatif ve kantitatif departmanlarından kıdemli 20 araştırmacısı Amerika’dan gelen uzmanlardan ZMET bakış açısı ile ilgili uzun süreli bir eğitim alarak ZMET akredite global danışmanlar olmaya hak kazandı.

Ekip, derinlemesine görüşmeler, etnografiler, konsept testleri, ambalaj testleri, çağrışım testi (implicit association) ve içgörü keşfi (insight alignment) konusunda bilinçaltına inerek göze görünmeyeni keşfedecek.

OZ-Brand-TalksOZ Niye Özellikle FutureBright’ı Seçti? Bundan Sonra Ne Olacak? Diğer Araştırma Firmalarından Temel Farkı Ne Olacak, Neyi Daha İyi Yapacak? ZMET Metodolojisinin Temel Farkları ve Üstünlükleri Neler?

03 Şubat’ta yapılan lansmanla birlikte artık ABD’nin ilk patentli araştırma aracı olan Zaltman yaklaşımları, FutureBright temsilciliğinde bölgenin araştırma ve pazarlama dünyası ile buluşacak. Böylelikle OZ da Türkiye’de FutureBright Group’u seçerek bölge ülkelere hizmet verme şansını yakalayacak.

OZ “Neden FutureBright Group’u seçtiniz” sorusuna, şirketin duygusal zekası olarak cevap veriyor. Görünen o ki FutureBright Group, tüketici içgörüsü alanında çıtayı var olan referanslardan çok farklı bir boyuta taşıyacak.

Ne zaman ZMET?

ZMET yaklaşımının en üstün noktalarından biri bulguların evrensel kök metaforlara dayanması ve bu yüzden her sektörde her araştırma amacına uygulanabilir olması… Online ya da offline’da hizmet veren markalar araştırma amacı gözetmeksizin tüketicinin bilinçaltına inip markaları için uzun vadeli bir yatırıma imza atabilirler.

Peki dünyada ZMET ile konumlandırmalarını şekillendirmiş dev markalar hangileri? Toyota, Nissan, Cadbury, Cheetos, Pfizer, The North Face, Pepsi, Febreze, Harley Davidson Motorcycles sadece birkaç örnek…OZ’un dünyada hizmet verdiği başlıca markalar ayrıca  http://olsonzaltman.com/clients/ adresinden de takip edilebilir.

Neden ZMET?

 FutureBright ve Davranış Enstitüsü kurucusu Akan Abdula neden ZMET sorusu için şöyle diyor:

“Zihnimiz kelimelerle değil imgelerle düşünüyor. Araştırmanın en büyük problemi de burada… Görüntülerle düşünen zihni kelimelere tercüme ettirmek zorunda kalıyor. Bu noktada tıkanıyoruz çünkü tüketici iyi bir çevirmen değil ve bu tercüme esnasında pek çok değerli içgörü kayboluyor. ZMET’in en büyük farkı da burada devreye giriyor; tüketiciyle zihnin ana dilinde konuşuyor ve tercümeyi ortadan kaldırıyor. Bunun araştırmada bir devrim olduğuna inanıyoruz.”