Merhaba sevgili Brand Talks okurları, Cannes’daki gözlemlerimizi gün gün paylaşmayı planlıyorduk ama o kadar güzel oturumlar ve buna paralel olarak da workshop ve etkinlikler vardı ki size aradan geçen günü özetleyen derli toplu bir yazıyla aktarmayı tercih ettik. Geri kalan notlarımızı da tamamladıkça sizinle paylaşacağız. Bu nedenle aşağıda girdiğimiz onlarca harika oturumun içerisinden seçtiklerimizi ve sizin için en önemli olacağını düşündüğümüz detaylarını paylaşmak istedik.

R/GA: “Değişim sizi yıkmadan siz değişin.”

Son 1-2 yıldır herkesin sunumlarında bol miktarda duyduğu “yıkıcı değişim” bu yıl Cannes Lions Yaratıcılık Festival’inde de konuşmacıların dilinden düşmeyen konulardan biri oldu. Bu konuyu en güzel irdeleyen oturumlardan biri de R/GA’nin kurucusu Bob Greenberg ve yönetici yaratıcı direktörü Nick Law’ın oturumuydu.

Greenberg; “Değişmek zorunda kaldığınız için değişirseniz, çok geç kalmışsınız demektir. Şu an sektörünüzeki lider marka sizin ki bile olsa, yıkıcı değişim sizi de vurmadan değişin” diyerek aslında şirketlerin ayakta kalması için yeniliğe erken yatırım yapması gerektiğinin önemine vurgu yaptı. Bunun sanırım yakın tarihimizdeki en güzel örneklerinden biri NOKİA

Değişimin için gerekli akıllıca risklerin alınması ve en alttaki kademelerden başlayarak yapılması gerektiğini anlatırken; değişimi insanlar, süreçler ve kurum içi yapılar çerçevesinde ele alınmasının gerekliliğini altını çizdi.

Ünlü japon ajansı Dentsu’nun sunumunda da sıkça vurgu yapılan konulardan biri de ajanslara start-up ruhunun aşılanmasıydı. Tıpkı girişimler için uygulanan hızlandırma programları gibi ajansların yaratıcılığını, çevikliğini ve yeteneklerini artıracak reklam ajansı hızlandırma programları geliştirdiklerini anlattı ve bu bakış açısının markalara da fayda sağlayacağını söyledi.

R/GA dijital dönüşümünde üç konuya odaklanmış;

  1. İletişim,
  2. Ürün/servisler
  3. İş süreçleri.

Ajans bu değişime paralel olarak bir ajans olmanın yanında, danışmanlık hizmetlerine de fokuslanmış durumda. Greenberg’in sunumunu özetleyen en güçlü cümle; “Değişim sizi yıkmadan siz değişin.”

 

Will Smith: Aldatmak artık tarihe karıştı. Teknoloji aldatmayı öldürüyor

Smith’in oturumu hem çok duygusal, hem çok keyifli hem de çok özel tespitlerle doluydu.

Dünyaya gerçek zekanı göstermeni diliyorum: 12 yaşında küfürlü kelimeler geçtiği rap şarkıları yazdığını ve bunları defterinde tuttuğunu ve bir gün büyük annesinin bu defterini görüp hiç bir şey demediğini anlattı. Ama defterin içerisine şu ders niteliğindeki cümleyi yazmış; “Gerçekten zeki bir insan bu şekilde kelimeler kullanmaz. Dünyaya gerçek zekanı göstermeni diliyorum”. Büyükannenin bu tavsiyesi Smith’i çok etkiliyor ve insanlarla bağlantıda ve iletişim kurmanın önemini anlıyor.

Teknoloji aldatmayı öldürüyor: Evde ergen çocukların olmasının o yaş grubunu tanımak ve anlamak için çok önemli olduğınu belirten Smith bir gün oğluyla olan şu diyalogu paylaşıyor; “23 yaşında ve 10 yıl önce bir sevgilisi vardı. Bana, “Baba, biz evlenmek istiyoruz ama şu an ara vererek başka seçeneklerimizi deneyimlemek istedik.” demişti. Ben de ona “Neden onu aldatmıyorsun ki” dedim. Bana baktı ve “Aldatmak artık tarihe karıştı. Teknoloji aldatmayı öldürüyor” dedi.

İnsanlar, kısa sürede ürününüzün, hizmetinizin ya da içeriğinizin kalitesiz  ve dandik olduğunu anlıyor : Sinemadaki filmlerin pazarlanması konusunda büyük değişimler gerçekleştiğini belirten Smith, 1980 ve 1990′larda düşük profilde filmler yaptığınızda bir kaç ilgi çekici fragman yaptığınızda insanların filme gidene kadar filmin kötü olduğunu anlayamadığını ama şimdi filmin ilk 10 saniyesinde insanların filmin ne kadar kötü olduğunu sosyal medyadan arkadaşlarıyla paylaştığını belirtti.

 

Adblock: Reklam Engelleyiciler Reklamcılara Engel mi?

IAB Başkanı Randall Rothenberg, R/GA’nin içerikten sorumlu patronu Jess GreenWood, New York Times’ın Başkanı ve CEO’su Mark Thomson konuşmacı olduğu bu oturumda yeni nesil reklamcılığın fayda odaklı olması, reklamların eğitici ve eğlendirici olması gerektiği yoksa markaların içeriklerini ve mesajlarını hedef kitlelerine ulaştırmakta çok zorlanacaklarını belirtti. Her üç konuşmacı; kaliteli içeriğin, yaratıcılığın, doğru formatlar ve doğru hedeflemelerle biraraya gelmesiyle, ad blocking sorunun sancılarını markaların minimize edebileceği konusunda aynı fikirdeydi.

 

İyi Bir Müşteri Deneyimi Yaratmak!

Bu oturumda Adobe VP’si John Trevor dinledik. Trevor; markaların dijital dönüşümlerinin merkezinde müşteri deneyiminin olduğunu ve bu konuda markaların ilerlemesi gereken epey yol olduğunu verdiği istatistiklerle altını çizdi. Günümüz müşterilerin %85’inin gün içinde farklı cihazlardan markaların dijital varlıklarını ziyaret ettiğini ve onlara iyi bir müşteri deneyimi sunmak için markaların onlara cihazlar arası yeterli bir kişisel deneyim sunamadııklarıın ifade etti.