Boş bir rekabet oyunu alanında hiçbir şirket var olamayacağı gibi, tasarım da bir boşlukta var olamayacaktır. Bu demek oluyor ki, her ürün ve web sitesi tasarımı, müşterilerimiz ve potansiyel müşterilerimizin her gün etkileşime girdiği yüzlerce başka ürün ve web sitesinin içeriğinde varlık gösterdiği anlamına geliyor.

Yeni bir tasarım üzerinde çalışırken tasarımımızın, dikkatleri çekmek için diğerleriyle rekabet edeceği o alana ne sıklıkta bakmalıyız?

Bu içeriği oluşturan şirket, ürün ve değer setini düşünelim ve bu içeriği akıllı tasarım kararlarına nasıl dönüştüreceğimizi tartışalım.

Bu içeriği kim hazırlıyor?

Ürününüzün ve web sitenizin içeriği, tek bir şirketin ve hatta endüstrinin ötesine geçer.

  1. Şirketiniz: Temel varlığınız, kendi şirketinizden başkası değildir. Yeni bir şirket değilseniz büyük olasılıkla markanızı ve web sitenizi zaten bilen mevcut müşterilere ve potansiyel müşterilere sahipsinizdir. Bu nedenle, onlar başka bir ziyaret veya oturum açmak için belirli bir tasarım ya da deneyim bekliyor olabilirler. Örneğin, sık kullanılan bir butonu birkaç piksel sola hareket ettirmek, web sitenizde gezinen ziyaretçileriniz için kolaylıkla karışıklık yaratabileceğini unutmayın.
  2. Rakipler: Tasarım içeriğinizi oluşturma aşamasının bir sonraki adımı, şirketinizin rakiplerine bakmaktır. Benzer sorunları çözmek için hedef pazarınız hangi ürünleri kullanıyor? Geçmişte hangi ürünleri kullandılar, bugün ne kullanıyorlar ve neyi değerlendiriyorlar?
  3. İş Ortakları: İş ortaklarınızla etkileşim kurmanızın bir nedeni var: Büyük olasılıkla sizinle aynı veya benzer müşteri tabanına sahipler ve birbirini tamamlayan ürünler sunuyorlar. Sonuç olarak, tasarım kontekstinde de bir rol oynarlar. Onlarla iş birliğine dayalı bir ilişkiniz olduğu için, tasarım fikirleri ve geri bildirimlerini değiştirebilirsiniz.
  4. Müşteriler: Bir şirkette çalışan herkes, muhtemelen şirketleri için ürünlerde ve / veya web sitesinde çok fazla zaman harcıyor. Sonuç olarak, hedef müşterilerinizin web siteleri tasarım kontekstinize katkıda bulunabilir. Bir müşterinin tasarımlarına bakmak, takdir ettikleri ve onlarda en önemli olanı anlamak için size bilgi verebilir.
  5. Müşterilerin akranları: Aynı mantık, müşterilerinizin akranlarının ürünleri ve web siteleri için de geçerlidir. Muhtemelen akranlarının ve rakiplerinin ürünlerine ve web sitelerine düzenli olarak bakmaktadırlar. Tasarımlarınız için daha geniş endüstri içeriğini en iyi şekilde anlayabilmek için hedeflediğiniz endüstrilerin tüm özelliklerine göz atın.
  6. Kullanılan diğer ürünler: Son olarak, hepimizin günlük olarak kullandığımız, işlerimize veya endüstrilerimize doğrudan ilişkisi olmayan birçok ürün ve web sitesi bulunmaktadır. Personaların (satın alan kişi) hangi ürünleri, uygulamaları ve web sitelerini sık olarak görüntülediklerini öğrenin ve bunları tasarımlarınız için daha geniş bir içeriğin parçası olarak inceleyin. Çoğu zaman, bunlar size en iyi motivasyonu verebilir, çünkü bunlar doğrudan yaptıklarınıza bağlı değildir.

 

Doğru şirketler nasıl tanımlanır?

Şimdi, hangi şirket kategorilerine bakacağınızı anladınız, peki hangilerinin inceleneceğini nasıl bileceksiniz?

  1. Persona görüşmeleri: Personalarınızın ürünlerinizi kullandığı ve ziyaret ettiği ürün ve web sitelerine kapsamlı bir giriş yapmanın en iyi ve en basit yollarından biri onlara sormaktır! Persona görüşmeleri ve anketler, müşterilerinizin bildiği, sevdiği veya nefret ettiği şirketler hakkında size büyük bir fikir verebilir.
  2. Arama motoru sonuçları: Müşterilerin dikkatini çekmek için yarışanların kim olduğunu görmek için en iyi yöntem, arama motorlarına bakmaktır. En iyi anahtar kelimelerinizle veya markanızın adıyla arama yapmak, organik ve ücretli sonuçlarla karşı karşıya olduğunuzu gösterebilir.
  3. Ortak listesi:  İster web sitenizde zaten listelenmiş olsun isterse dahili bir wiki’de tanımlanmış olsun, en iyi ortaklarınızı bulmak oldukça kolay bir iştir. Ayrıca, ortak ekibinizden bu konuda daha fazla ayrıntı isteyebilirsiniz.
  4. Müşteri listesi: Aynı şey müşteri listeniz için de geçerlidir; bu, müşteri vaka incelemelerini incelemek, CRM’e girmek veya satış veya servis ekiplerinize sormak gibi oldukça basit bir görev olmalıdır.
  5. Satış verileri: İşlerin biraz daha ilginç hale gelmesi, şirketinizin satış sürecinin bir parçası olarak takip etmesi gereken rekabet ortamına girmesiyle gerçekleşir. Potansiyel müşterilerinizin satış sürecinin bir parçası olarak kimin tarafından değerlendirildiğini ya da sizin ürünleriniz değilse hangi ürünleri seçtiklerini araştırmanız gerekir. Rakiplerinizin sizinle aynı ürünü sunan şirketler olması gerekmediğini unutmayın. Müşterilerinizin problemlerini çözmek için alternatif çözümler üretenler de sizin rakibiniz olabilir.
  6. Marka liderleri: Airbnb veya Uber gibi trend belirleyici şirketler de sağlam bir ilham kaynağı olabilir. Bu şirketler çoğunlukla haberlerde dikkat çeker veya Crayon Inspire gibi sitelerde görünürler. En iyi web sitelerine ile ilgili daha bilimsel bilgi almak istiyorsanız, Alexa’nın En İyi 500 Sitesi‘ni inceleyebilirsiniz.

Bu içeriği oluşturan nedir?

Toplanacak veri türü tasarımla başlar ancak tasarımla bitmez. Tasarım çalışmalarınızı bilgilendirecek ve etkileyebilecek geniş bir veri yelpazesi vardır.

  1. Tasarım: İçerik üzerinde çalışırken başlamak için en bariz yer, tasarımın kendisidir. Daha önceki tasarımların yanı sıra elinizin altında tuttuğunuz web sitesi ve ürün tasarımı da bağlamsal kütüphanenizi hızla geliştirebilir.
  2. Metin: Bu tasarımlarda yer alan içerik ve sitenin dışındaki içerik, şirketin markası ve onu nasıl ön plana çıkarabileceğiniz hakkında çok şey söyleyebilir. Web sitesi kopyasına, e-kitaplara, videolara, sosyal medya mesajlarına ve alabileceğiniz diğer tüm içeriğe bakın.
  3. Promosyonlar: Yeni promosyonlar (kampanyalar ve teklifler) ve duyurular da dahil olmak üzere, bu şirketlerin proaktif olarak ne ürettiğini inceleyin. Bu, şirketin en önemli ve en çekici gördüğü şeyleri anlamanıza yardımcı olabilir.
  4. Ürün: Tabi ki, özellik, fiyatlandırma, paketleme, konumlandırma ve incelemeler de dahil olmak üzere revaçtaki ürünlere odaklanmayı isteyeceksiniz.
  5. İtibar: Tasarım, şirketin marka itibarının iletişimine önemli katkıda bulunabilir, bu nedenle incelemeler, haberler, ödüller ve bu şirketlerin itibarını oluşturan daha fazla içeriğe bakın.
  6. İnsanlar: Şirketin iş yaptığı kişilerle ilişkiler ve bu ilişkilerde nasıl iletişim kurulduğu da tasarım kontekstinde ilginç bir rol oynayabilir. Şirketin insanlar hakkında söylediklerini ve çalışanların şirket hakkında söylediklerini görmek için müşterilere, ortaklara, yönetim ekibine ve çalışan tabanına bakın.

Yazının orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.