İşe alım yöneticilerinin %56’sı bir adayın kişisel web sitesinden, herhangi bir kişisel marka aracına kıyasla daha çok etkileniyor. Bununla birlikte, gerçekte iş arayanların yalnızca %7’si kişisel bir web sitesine sahiptir.

Bu küçük gruptan da sadece birkaçı son yaptığı işlerin ilgi çekmeyen ekran görüntüsünü içeren örnek vaka çalışmaları sunuyor. Örnek vaka çalışmaları, tasarımcıların potansiyel müşterilerle güven ve inandırıcılık oluşturmalarına yardımcı olan çok önemli bir araçtır.

Çoğu müşteri, sitelerinin veya uygulamalarının güzel görünmesini istedikleri için bir tasarımcıyı işe almak istemiyorlar. Onların iş hedefini gerçekleştirmelerine yardımcı olacak bir tasarımcı ile çalışıyorlar. İyi vaka çalışmaları, büyük resmin ve ayrıntıların anlaşıldığının göstergesidir.

Bu yazıda, en iyi örnek vaka çalışmalarının 5 temel unsurunu öğrenecek ve bu örneklerden esinlenerek kendi vaka çalışmalarınızı  hazırlayacaksınız.

 

İyi örnek vaka çalışmalarının 5 temel unsuru:

 

  1. Rapor Özeti

Bu, projenin genel bir taslağıdır. Kısa ve akıcı olmalıdır, çünkü her projenin vaka çalışmasını çok az sayıda potansiyel müşteri okuyacaktır.

Bu bölümdeki içerik, diğer bölümlerin çok iyi bir özetini içermelidir. Bunlar:

Temel sorun: Sizi işe almalarının nedeni
Çözüm: Sorunu nasıl çözdünüz
Anahtar sonuçlar: Teslim edilebilirliliği veya KPI’lar nelerdi?

Faydalı ipucu: Diğer bölümler için tüm içeriği yazdıktan sonra bu bölümü yazın.

 

  1. Kontekst ve zorluklar

Daha sonra, problemi çözmeniz için sizinle çalışmış / çalışan müşterilerinize hazırlamış olduğunuz konteksti sunmalısınız. Bunu aşağıdaki soruları yanıtlayarak yapabilirsiniz:

A) Proje geçmişi açıklaması: Bu iş için hangi kontekst bilgilerine sahipsiniz?

B) Sorun: Neden sizinle çalıştılar?

C) Amaçlar ve hedefler: Projelerin üzerinde anlaşmaya varılan hedefler nelerdi? Bazen ulaşmak zor olsa da, buradaki temel kıstas ölçülebilir metriklerdir. Projenin somut amaçlarını düşünün. Belki satın almaktan vazgeçen kişi sayısını azalttınız veya tasarımınız artan dönüşüm sayısını % X oranında arttırdı.

Faydalı ipucu: Yeni projelerde, bu noktaların müşteriler tarafından net bir şekilde size ifade edildiğinden emin olun, böylece proje tamamlandıktan ve gönderildikten sonra bu bölümü anlamak için bir sıkıntı yaşamazsınız. Tamamlanmış bir proje için bir vaka çalışması üzerinde çalışıyorsanız, bu bilgileri bulmak için yaratıcı brief, proje açıklaması veya teklif talep formunuza (RFP) bakın.

 

  1. Süreç

Problem aşamasından çözüm noktasına nasıl geldiniz?

Süreç bölümü, müşterinin probleminin çözümüne nasıl yaklaştığınızı ve projeye bu şekilde yaklaşmaya karar vermenizin nedenini açıklamak zorundadır. Potansiyel müşterilerinize sizinle birlikte çalışmanın deneyimine dair bir bakış sunduğundan onlara büyük oranda yardımcı olacaktır.

Müşterilerinize araştırmanızı ve iş akışınızı sunabilir. Ayrıca her işlemin çeşitli aşamalarını tekrar sunmak isteyebilirsiniz. A / B testlerinden kullanıcı görüşmelerine kadar sunduğunuz tüm araştırmalar, potansiyel müşterilerinize sonuçlara nasıl ulaştığınızla ilgili temel bilgiler verebilmelidir.

Faydalı ipucu: Bir müşterinin kitlesi hakkında mümkün olduğunca çok bilgi toplamaya çalışın. Buyer Persona (satın alan şahıs) bilgilerini isteyin. İnsanların en sık sorduklarını öğrenmek için yardım bölümünü kullanın. Bu, tasarım kararlarınıza rehberlik etmesi için bakış açısı geliştirmenize zaman kazandırabilir.

 

  1. Çözüm

Ekran görüntüleri alın. Bağlantıları ekleyin. Video çekin. Bu bölümde çözümünüzü göstermek için herhangi bir şey yapın.

Burası tüm zorlu ve güzel çalışmalarınızı sergilemek için uygun yer olmasına rağmen, metinsel ayrıntıları gözden kaçırmamak için bir yer değildir. Navigasyondan mobil cihazlara kadar sunduğunuz her şey hakkında daha fazla bilgi sağlayan özelliklerin temiz bir kopyasını oluşturun.

Burası, potansiyel müşterilerinizi etkilemek için harika bir yerdir. Bir video veya interaktif özellikler eklemek için fazladan çaba harcayın.

 

  1. Sonuçlar

Onlara sayıları gösterin.

Bu bölüm, başarı metriklerini proje üzerinden göstermelidir. Başarı metrikleri niteliksel (referans veya basın bülteni), niceliksel (KPI) veya daha iyisi olabilir.

Gösterdiğiniz metriklerin / sonuçların bölüm 2’de detaylandırdığınız hedefleri (kontekst ve zorluk) doğrudan ele alması çok önemlidir. Bu, müşterilerinize  büyük resim hedeflerini gerçekleştirmeleri için doğrudan katkıda bulunduğunuzu kanıtlıyor. Ayrıca size olan güveni arttıracak ve sizi,  sadece işleri güzelleştiren bir tasarımcıdan büyük oranda ayıracaktır.

 

Aşağıda iyi örnek vakaların yer aldığı listeyi görebilirsiniz: