Reklamveren ve ajanslar için uluslararası bir otorite olan WARC tarafından bu yıl beşinci kez hazırlanan WARC 100’ün sonuçları açıklandı.

Dünyanın dört bir yanındaki en önemli global, bölgesel ve ulusal 70’in üzerinde etki ve strateji temelli yarışmanın temel alındığı WARC 100, bu yıl Kings College London’dan pazarlama profesörü Dougles West’in danışmanlığında oluşturuldu.

BBDO Hindistan ajansı tarafından Procter & Gamble’ın birinci sınıf çamaşır deterjanı markası Ariel Matic için yapılan “Dads #ShareTheLoad” en iyi kampanya seçildi. Bu kampanya, cinsiyet eşitliğini teşvik etmek için babaları daha fazla çamaşır yıkamaya ikna etmeye yönelik oluşturulan “Share the load” kampanyasına dayanarak hazırlanmıştır. Dads #ShareTheLoad” kampanyasıyla Ariel Matic, bilinçsiz marka bilinirliğinde %42’lik bir artış, medyada 12.3 milyon dolar kazanç, sosyal medyada dönüşümler ve daha önceki kampanyaları aşan satış büyümesi elde etmiştir.

İkinci sırada İsveç’te otel ve pansiyonları yöneten The Swedish Tourist Association için INGO Stockholm tarafından hazırlanan ‘The Swedish Number’ bulunuyor. PR-odaklı bir yaklaşımla hazırlanan kampanya, STF’nin yenilenme rakamlarını desteklemesini ve yeni üyeler çekmesini, yurtdışından 32.000’den fazla İsveçli’nin kayıt olmak için 200 binden fazla arama yapmalarını sağladı.

Üçüncü sırada ise DigitasLBi Chicago’nun Whirlpool için yaptığı ‘Care Counts’ kampanyası yer alıyor. Alet üreticisi şirket, ihtiyaç sahibi öğrencilerin çamaşır yıkama tesislerine girmelerini sağlamak için yıkayıcı ve kurutucuları okullara yerleştirdi ve katılımcıların % 90’ının okula devam etme oranını arttırdı. Program ABD genelinde yaklaşık 60 okulda kullanıldı.

 

Warc 100’de öne çıkan 3 tema

BBDO Hindistan tarafından Ariel için hayata geçirilen “Dads #ShareTheLoad” kampanyasının yılın en etkili işi unvanını aldığı WARC 100’de öne çıkan üç trend var:

  • Marka ve ürün amaçla uyuştuğunda kazandırıyor. En etkili 10 kampanya arasında yer alan üç iş (Dads #ShareTheLoad, Care Counts ve Imagine the Possibilities) markanın amacını ürünüyle eşleştirebildiğinde elde edebileceği ticari başarının kanıtı niteliğinde.
  • Odağında PR stratejisi olan kampanyalar öne çıkıyor. Meet Graham (Austraila’s Transport Accident Commision), The McWhopper Proposal (Burger King) ve Van Gogh BnB’de (The Art Institute of Chicago) olduğu gibi.
  • Uzun vadeli fikirlere dair yeni açılımlar revaçta. Ariel’in “Dads #ShareTheLoad”, Snickers’ın “Hungerithm”, John Lewis’in yılbaşı kampanyaları ve Always’in “Girl Emojis” işleri, markaların büyük fikirlerine yaptıkları stratejik, akılcı ve uzun vadeli yatırımların nasıl etkili sonuçlar verebileceğini kanıtlıyor.

 

Avustralya Clemenger BBDO Melbourne, “Meet Graham” ve “Hungerithm” adlı iki kampanyasıyla en yaratıcı 10 kampanya içerisinde yer aldı.

Yeni Zelanda Colenso BBDO, Burger King ve DB Export’un skorlarına katkıda bulunarak ikinci sıradaki yerini aldı.

Starcom Chicago, etkililik sıralamasında ikinci sıraya yerleşen ajansın puanlarının üç katına çıkarak medya ajanslarının zirvesine çıktı.

Etkililik açısından en iyi dijital / uzman ajanslarından sekizi ABD’de bulunuyor, Chicago merkezli ajanslar ise ilk üçünü oluşturuyor.

Üst üste beş yıl en çok ödül alan ajans unvanına sahip BBDO Worldwide, WARC 100’ün 2014’teki başlangıcından bu yana bu sıralamayı korudu. BBDO Worldwide’ın ajansları, ilk 10 kampanyadan dördüne ve ilk 100’ün 19’una katkıda bulundu.

BBDO Worldwide Başkanı ve CEO’su Andrew Robertson, “Daha akıllı düşünme, yaratıcılık gücünü daha büyük bir etki yaratmaya zorluyor. Bu yüzden, WARC 100’ün tepesinde olmak çok anlamlı.” dedi.

Omnicom Group, 2014’ten sonra ikinci kez en üst sırada yer alan ve en çok ödül alan holding şirketidir. Omnicom Group, en iyi 10 ajans ağından dört tanesine sahiptir.

Omnicom Group Başkanı ve CEO’su John Wren, bu başarılarıyla ilgili şu sözleri söyledi: “Her gün işe gelmemizin sebebi müşterilerimiz için mükemmel çözümler üretmemizdir. Omnicom’un, WARC tarafından belirlenen en iyi 10 ajanstan beşinin, en iyi beş networkten ise üçünün sahibi olduğunu görmek özellikle sevindirici ve en üst sıradaki holding şirketi olduğu için ekiplerimizle gurur duyuyorum.”

Burger King, ‘McWhopper Proposal’ kampanyası ile dünyanın en etkili 10 kampanyası listesinde 5. sırada, ‘Backyard Burger King’ kampanyasıyla da 100. marka arasında 30. sırada yer aldı. Ariel’in ‘Load the Load’ kampanyasının devam eden başarılı performansı markanın ikinci sıradaki yerini korumasını sağladı.

2015 ve 2014 yıllarında da üst sıralarda yer alan Unilever üçüncü kez en etkili reklamveren oldu. En iyi 100 listesinde Unilever’in 50 kampanya içerisinde 4. kampanyası  -Lifebuoy’un ‘#HelpAChildReach5’ı, Knorr’un ‘Love At First Taste’i, ‘The Vaseline Healing Project’ ve ‘The radicalisation of Persil’- bulunuyor.

Unilever Pazarlama ve İletişim Sorumlusu Keith Weed konuyla ilgili şunları dedi: ” WARC tarafından yine En Etkili Reklamveren olarak seçilmek büyük bir onur. Kampanyaları tüketicilerle buluşturmak için büyük çaba sarf eden ve gerçek bir etki yaratan pazarlamacılarımızla gurur duyuyorum.”

ABD, dünyanın en iyi 100 kampanyasının 36’sına sahip olarak zirvedeki yerini koruyor. ABD’yi 12 kampanya ile İngiltere ve 12 kampanya ile Avustralya izliyor.

WARC 100’de en yüksek dereceye sahip kampanyalar ve şirketler:

 

Dünyanın En Etkili 10 Kampanyası

Sıralama Kampanya Adı Marka Ajans        Puan
1 Dads #ShareTheLoad Ariel BBDO Mumbai 127.1
2 The Swedish Number Swedish Tourist Association INGO Stockholm 95.4
3 Care Counts Whirlpool Ketchum Chicago 84.6
4 Meet Graham Transport Accident Commission Clemenger BBDO

Melbourne

82.5
5 The McWhopper Proposal Burger King Y&R Auckland 80.7
6 Van Gogh BnB Art Institute of Chicago Leo Burnett Chicago 80.7
7 Hungerithm Snickers Clemenger BBDO Melbourne 78.9
8 John Lewis Christmas Campaigns John Lewis adam&eveDDB

London

78.4
9 Reword Headspace National Youth Mental Health Foundation Leo Burnett Melbourne 72.2
10 Imagine the Possibilities Barbie BBDO

San Francisco

70.0

 

En Etkili 5 Yaratıcı Ajans

Sıralama Ajans Bölge Puan
1 Clemenger BBDO Melbourne Melbourne, Avustralya 186.6
2 Colenso BBDO Auckland, Yeni Zellanda 174.2
3 BBDO New York New York, ABD 139.8
4 BBDO India Mumbai, Hindistan 124.9
5 Droga5 New York, ABD 114.9

 

En Etkili 5 Medya Ajansı

Sıralama Ajans Bölge Puan
1 Starcom Chicago, ABD 269.6
2 Mindshare İstanbul, Türkiye 86.3
3 Spark Foundry Chicago, ABD 77.9
4 PHD Şanghay, Çin 76.4
5 Manning Gottlieb OMD Londra, Birleşik Krallık 65.5

 

En Etkili 5 Dijital/Uzmanlık* Ajansı

Sıralama Ajans Bölge Puan
1 DigitasLBi Chicago, ABD 90.7
2 Ketchum Chicago, ABD 84.6
3 Leo Burnett/Arc Worldwide Chicago, ABD 79.9
4 Weber Shandwick New York, ABD 54.4
5 Team Unilever Shopper New York, ABD 51.1

*Belirli bir uzmanlık alanında çalışan ajanslar.

 

En Etkili 5 Ajans Network’ü

Sıralama Network Puan
1 BBDO Worldwide 1454.9
2 Ogilvy & Mather Advertising 738
3 McCann Worldgroup 699.1
4 DDB Worldwide 553.4
5 OMD Worldwide 536.4

 

En Etkili 5 Holding

Sıralama Holding Puan
1 Omnicom Group 3472.7
2 WPP 3220.6
3 Interpublic Group 2157.2
4 Publicis Groupe 1944.1
5 Dentsu 425.5

 

En Etkili 5 Marka

Sıralama Marka Puan
1 Burger King 153.3
2 Ariel 127.1
3 Mastercard 120.8
4 IBM 103.6
5 Vodafone 101.1

 

En Etkili 5 Reklamveren

Sıralama Reklamveren Puan
1 Unilever 505
2 PepsiCo 398.6
3 Mars 339
4 Procter & Gamble 327.9
5 Heineken 265.3