Birçok pazarlamacı gibi siz de inbound pazarlama yazılımları hakkında blog yazıları ve yorumlar okuyorsunuzdur. Ancak yine de aklınızın bir köşesinde “Neden HubSpot kullanmalıyım” sorusu kalmış olabilir. Sonuçta şirketiniz için en faydalı olanı bulma, ihtiyaçlarınızı en doğru şekilde karşılama ve bunları yaparken de bütçenizi en verimli şekilde kullanmayı istiyorsunuz.

HubSpot, kendi inbound pazarlama stratejinizi oluşturmak, stratejinizi etkili ve sürdürülebilir kılmak için ihtiyacınız olan her hizmeti sunuyor.

Tabi HubSpot’u kullanmak ciddi bir uzmanlık ve zaman gerektiriyor. Tüm pazarlama süreçlerinizi tek yerden yönetebileceğiniz, kampanyalarınızı da verimli hale getirebileceğiniz bu aracın yönetimi için alanında uzman bir ekibe ihtiyacınız olacaktır.

HubSpot ajansı Response DGA olarak sizler için hazırladığımız HubSpot pazarlama otomasyonunu neden kullanmanız gerektiğine dair 23 madde ile tüm sorularınızın cevaplarını bulacaksınız.

1.  A’dan Z’ye Bir Pazarlama Platformu

HubSpot ile içeriğinizi oluşturabilir, optimize edebilir ve potansiyel müşterilerinizi (lead’lerinizi) nurture edebilirsiniz (besleyebilirsiniz). Ayrıca müşterilere dönüşen lead’leri ve sürecin nasıl ilerlediğini takip edebilirsiniz.


2. Inbound Stratejiniz için En İyi Yazılım

HubSpot’un kurucuları inbound stratejiler ve müşteri yolculuğu ile ilgili bilgi ve uzmanlıkları ile başarılı bir inbound planının her aşamasını dikkate alan bir pazarlama platformu oluşturdular.

HubSpot’ta sunulan takip ve analizler, (örneğin, bir kullanıcının kişisel satın alma yolculuğunda nerede olduğunu hedeflemek) kolayca uyarlanabilir.


3. HubSpot Diğer Platformlara Entegre Edilebilir

Bir e-ticaretiniz varsa, web sitenizi yönetmek için Shopify gibi bir platforma ihtiyacınız olacaktır.

Açık kaynak bir web sitesine ihtiyacınız varsa, muhtemelen WordPress en iyi seçenek olacaktır. Shopify veya WordPress’e sahip olan işletme sahipleri, web siteleri için başka bir yazılım kullandıkları için HubSpot gibi bir platform kullanamayacaklarını düşünürler.

Fakat HubSpot; WordPress, Shopify ve diğer birçok yazılım ile entegre edilebilir. Böylece, web sitenizi tek bir platformda yönetebilir ve potansiyel müşterilerinizi HubSpot’ta nurture edebilirsiniz.


4. Prospect’leri Tanımlamak için Gelişmiş Bir Hizmet Sunar

HubSpot, sitenizi ziyaret eden şirketlerin IP adreslerini belirleyebilir ve takip edebilir. Şirketlerin hareketleri, ekibiniz onlarla iletişime geçene kadar izlenebilir. Bu, ekibinizin prospect’lerle iletişim kurduğunda onlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayacaktır.

Sitenizi ziyaret edenlerin hangi sayfalara ve içeriğe baktıklarına dair içgörüye sahip olmak, aradıklarını anlamanıza ve satış ekibinize potansiyel müşteriler hakkında daha fazla bilgi vermenize yardımcı olacaktır.


5. HubSpot, Tüm  Satın Alma Yolculuğunu Takip Eder

HubSpot’un gelişmiş inbound metodolojisi ve satın alma yolculuğu sayesinde potansiyel müşterilerin satın alma yolculuğunun hangi aşamasında olduklarını görebilirsiniz.

Kişilerin ilk ne zaman lead olduklarını, hangi sayfalara baktıklarını ve müşteri oldukları zamanı görebilirsiniz. Bu, aynı zamanda bir kişinin ne zaman Marketing Qualified Lead olduğunu öğrenmenizi de sağlar.

Kısacası, potansiyel müşterilerin yaşam döngülerini, satın alma yolculuğunda nerede olduklarını ve satış ekibinizdeki bir kişinin onlarla ne zaman iletişime geçmeleri gerektiğini takip edebilirsiniz.


6. Satış Ekibiniz için Bilgiler Otomatik Olarak Güncellenir

HubSpot pazarlama otomasyonu, bir potansiyel müşteri hakkında yeni bilgiler alındığında güncellenir.

Örneğin; kişi bir formu indirip adını ve e-posta adresini girdiyse bu bilgiler, kontakt profillerine eklenir. İki hafta sonra aynı kişi bir e-kitap indirip telefon numarasını ve iş unvanını eklerse, kontakt profili otomatik olarak güncellenir.

7. HubSpot Kullanımı Kolaydır

HubSpot’un tasarımı diğer pazarlama platformlarına kıyasla kolay kullanılabilirlik için oluşturulmuştur.

İhtiyacınız olan özellikleri ve araçları bulmak zor değildir. Analitik raporları basittir ve hızlıca yorumlanabilirler.

Bununla birlikte, diğer inbound yazılımlarla karşılaştırıldığında kullanımı daha kolay olsa da HubSpot’u %100 verimli kullanmak için bu konuda eğitilmeniz gerekir. Aksi halde, elde etmek istediğiniz maksimum sonuçları almanız oldukça zor olacaktır.


8. HubSpot Takvimi Kapsamlıdır

Pazarlama söz konusu olduğunda haftalar hatta aylar öncesinden planlama yapmanız gerekiyor.

HubSpot takvimi, önünüzdeki günler / haftalar / aylar için planlananlar hakkında net bir fikir verir. Bu takvim aracılığıyla sosyal medya paylaşımlarının, e-postaların, blog yazılarının, açılış sayfalarının ne zaman yayınlandığını ve zamanlandığını görebilirsiniz.

Bu, yönetim ve organizasyon için size daha kolaylık sağlar.


9. HubSpot, Kolay ve Düzgün Sosyal Medya Entegrasyonu Sağlar

Sosyal medya için (Tampon ve Hootsuite gibi) güvenilir bağımsız planlama programları olmasına rağmen, her şeyi tek bir yerde toplamak daha iyidir.

HubSpot’a işletmenizin sosyal medya hesaplarını entegre ederek sosyal medya postlarını doğrudan HubSpot’ta planlayabilirsiniz.

Bu şekilde, ayrı hesaplara tekrar tekrar giriş yapmak zorunda kalmayarak zaman kazanmış olursunuz.


10. HubSpot Pazarlama Otomasyonu Mükemmeldir

Web sitenize kayıt olan kişilere kişiselleştirilmiş e-postalar göndermek zaman alır. Bunun için farklı otomasyon servisleri mevcut olsa da (MailChimp gibi), her zaman uygun değildirler.

HubSpot; içerik indirme, bir satın alma işlemi gerçekleştirme veya e-postalara kaydolma gibi belirli eylemlerde bulunan kişilere otomatikleştirilmiş e-postalar göndermenizi sağlar.

Lead nurturing (kişileri müşterilere dönüştürmek için beslemek), inbound metodolojisinde çok önemli bir süreçtir. Birçok insan hemen satın alım yapmak istemiyor, ödeme yapmadan önce araştırmayı ve düşünmeyi seviyor.

E-posta otomasyonu kişileri zamanla besler.

Bu otomasyon sistemi, arka planda çalışmaya devam eder ve potansiyel müşterilerinizle etkileşimde kalır. Böylece kişilerin daha önceki içeriklerinizle nasıl bağlantı kurduklarına bağlı olarak, onlarla hangi içeriği paylaşacağınızı dikkatlice planlayabilmenize yardımcı olur. Siz de bu sırada diğer önemli işleri halletmek için zaman kazanmış olursunuz.

11. E-posta İş Akışı Oluşturma

Inbound pazarlamanın önemli bir işlevi, potansiyel müşterilerinizi e-posta iş akışlarıyla besleyip müşterilere dönüştürmektir.  E-posta otomasyonu olarak bilinen iş akışları, belirli bir işlem yaptıktan sonra kişiye otomatik olarak gönderilen e-postalardır.

HubSpot’ta iş akışlarınızı sıfırdan oluşturabilir ve kişilerin aksiyonlarına cevap vermek için özelleştirebilirsiniz.

Örneğin, e-posta iş akışınızı alışveriş sepetini terk eden kişilere e-posta göndermek için özelleştirebilirsiniz. Veya belli bir miktarın üzerinde alışveriş yapan kişilere özel indirimin yer aldığı e-postalar gönderebilirsiniz.

İş akışının her aşaması özelleştirilebilir. Kişi hangi aksiyonları gerçekleştirdikten sonra e-posta alacak, kişiye e-posta göndermeyi ne zaman durduracağınıza tamamen siz karar verebilirsiniz.


12. Kapsamlı Müşteri Listeleri ve Segmentasyon İmkanı

Buyer persona’ları oluşturduktan sonra bile her bir kişinin farklı olduğu unutulmamalıdır. Örneğin; bazıları e-posta pazarlamasına diğerlerinden daha duyarlıdır.

Müşteri listelerini bölümlere ayırmak, pazarlamayı daha etkili hale getirmek için kişileri ayırmanıza yardımcı olur.  Kişi listelerini şu şekilde segmentlere ayırabilirsiniz:

  • Aksiyonlar: Açtıkları e-postalar, hangi içerikleri indirdikleri vb.
  • Cinsiyet
  • Yer
  • Sektör
  • Duyarlılık

Müşteri segmentasyonu, sofistike bir pazarlama şeklidir ve sizi belirli e-postalarla ilgilenmeyecek veya abonelikten çıkma olasılığı olan kişilere e-posta göndermek için zaman kaybetmekten kurtarır.


13. Açık ve Kolay ROI Raporlama

Inbound pazarlama ile ilgili popüler bir efsane vardır:  Inbound bir stratejinin ROI’ını ölçmek imkansızdır. Ancak, HubSpot’ta durum böyle değil.

HubSpot, kampanyalarınızı ve pazarlamanın her yönünün nasıl performans gösterdiğini izler.

Raporlar Dashboard’unda, ziyaretler, kişiler ve müşteriler gibi genel performans istatistiklerini görebilirsiniz.

Raporlama Araçlarında ayrıca aşağıdakilere ulaşabilirsiniz:

  • En üstteki Persona’lar (Top Personas)
  • Blog yazıları görüntülenme (ve en iyi performans gösteren blog yazılar)
  • E-posta performansı
  • Kaynaklar (ziyaretçilerinizin nereden geldiği)
  • Detaylı sayfa performansı
  • Anahtar kelime sıralaması
  • Rakip analizi

14. HubSpot Daha İyi İçgörü Sağlar

Mükemmel raporlama özellikleri, pazarlamanın nasıl performans gösterdiğine dair daha iyi bir fikir verir.

HubSpot’un raporlama aracı, her açılış sayfasının, CTA’nın, blog’un, e-postanın, vb. nasıl performans gösterdiğine dair analizlerin net bir şekilde görülmesini sağlar. Böylece, nelerin işe yaradığını ve nelerin iyileştirilmesi gerektiğini daha iyi anlayabilirsiniz.


15. Arama Motoru Optimizasyonu

Blog yazılarını ve açılış sayfalarını oluştururken, HubSpot’un SEO Optimizasyon Aracı, sayfalarınızı SEO’ya uygun optimize etmek için neleri dahil etmeniz gerektiğini size söyler.

Tecrübemize dayanarak şunu söyleyebiliriz ki WordPress SEO Yoast eklentisi size yardımcı olacak bir araçtır ama HubSpot pazarlama otomasyonu ile karşılaştırıldığında kullanıcı dostu değildir.

HubSpot’un optimizasyon aracıyla inbound için optimize edilmiş bir sayfaya sahip olmanız için gereken tüm özellikleri bulabilirsiniz.


16. Kolay CTA Tasarımı

Call-To-Actions (Harekete geçirici mesajlar) HubSpot’ta oluşturulabilir ve tasarlanabilir. CTA’lar inbound metodolojisinin önemli bir parçası olduğundan bunları HubSpot’ta oluşturabilmek ve tasarlayabilmek size yarar ve zaman tasarrufu sağlar.

Basit butonlardan kendi tasarımlarınızı yüklemeye kadar, CTA’lar konusunda seçenekler mevcuttur.

CTA’ları kaydederek sayfalarınıza ve blog yazılarınıza hızlı bir şekilde yükleyebilirsiniz. CTA’nın tasarımını daha sonraki bir tarihte değiştirmeye karar verirseniz, geri dönüp manuel değiştirmek zorunda kalmazsınız, bunlar otomatik olarak değiştirilir.

Ayrıca, CTA’ların Tıklama Oranını (TO) görmenizi sağlayan raporlama özellikleri vardır.


17. Açılış Sayfası Kurulumu

Açılış sayfaları normal web sayfalarından farklı olduğu için, HubSpot açılış sayfalarını ayrı ayrı düzenler.

Yeni açılış sayfanızı oluşturmaya başladığınızda, belirli bir şablonu seçebilir ve buna göre modülleri düzenleyebilirsiniz.

Dönüşümler alan mükemmel bir açılış sayfasının arkasındaki teoriyi anlamanız gerekse de, HubSpot size bunları oluşturmak, kayıt formları ve diğer inbound özelliklerini eklemek için araçlar sunar. Ne yazık ki diğer yazılımlarda bu tür yardımlar alamayacaksınız.


18. Sadece E-Posta’da Değil Her Sayfada Kişiselleştirme

Web sitenizdeki sayfaları kişiselleştirme dönüşümü artırmaya yardımcı olacaktır. Niye mi? Çünkü kişiselleştirilmiş sayfalar her zaman daha ilgi çekicidir.

HubSpot pazarlama otomasyonu ile web sayfalarınız, blog yazılarınız ve e-postalarınızda kişiselleştirmeyi etkinleştirebilirsiniz. Dolayısıyla, bir kişi sitenize geldiğinde veya onlara bir e-posta gönderdiğinizde, daha fazla etkileşim kurarlar. Kişiselleştirme dönüşümü artırır ve müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurmanızı güçlendirerek daimi bir güven oluşturur.


19. Kolay Dosya Yönetimi

HubSpot’a görüntü, belge vb. yüklendikten sonra güvenle saklanır.

Tüm dosyalarınıza da kolayca erişilebilir. Yeni bir blog yazısı oluşturuyor ve yeni kullanılan bir görüntü veya dosyaya ihtiyacınız varsa, bulmak çok kolaydır. Daha sonra görseli, dosyayı, CTA’yı (veya herhangi bir şeyi) daha sonra güncellemeniz gerekiyorsa, dokümanı kolayca değiştirebilirsiniz ve doküman var olan tüm sayfalarda otomatik olarak güncellenecektir.


20. HubSpot’un Desteği Mükemmeldir

HubSpot birçok destek sunar. Çevrimiçi bloglara güvenmeniz gereken ya da bir cevap için birkaç gün beklemeniz gereken durumlarda diğer yazılımlardan farklı olarak, HubSpot soruları yanıtlamak ve çözümler vermek için hızlı bir destek sistemine sahiptir.


21. Beta Özellikleri ve Sürekli İyileştirme

HubSpot hakkında en iyi şeylerden biri de sürekli olarak hizmetlerini iyileştirmek için çalışıyor olmasıdır. Bir HubSpot ajansı olarak, biz HubSpot’u her gün kullanıyoruz ve her zaman özel ve büyük değişikliklerle karşılaşıyoruz.

Bu değişikliklerin birçoğu, daha hızlı ve daha fazla çalışabilmemiz için bize yardımcı olan ve zaman kazandıran özelliklerdir.


22. HubSpot Uygulaması

HubSpot bir uygulama oluşturdu, böylece hesabınıza telefonunuzdan hızlı bir şekilde erişebilirsiniz. Öğle yemeğindeyseniz veya trafiğe takıldıysanız, günlük raporlarınızı görmek için uygulamaya hızlıca bir göz atabilirsiniz.

Sosyal medya postlarını planlayabilir, kişileri yönetebilir ve diğer pazarlama to-do’larını tamamlayabilirsiniz.


23. HubSpot Topluluğu

HubSpot’tan aldığınız mükemmel destek ile birlikte katılabileceğiniz bir topluluk da mevcuttur.

inbound.org, Dharmesh Shah (HubSpot’un kurucusu) ve Rand Fishkin (Moz’un kurucusu) tarafından oluşturuldu, pazarlamacıların ve işletme sahiplerinin fikirleri tartışabileceği ve yardım isteyebileceği bir çevrimiçi pazarlama topluluğudur.

Ayrıca katılımı ücretsiz olan HUG etkinlikleri de vardır ve burada HubSpot hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Bunlar size yeni teknikleri öğretmek için atölyeler ve aynı zamanda harika network fırsatları sunar.

Pazarlama Otomasyonu hakkındaki diğer yazılarımıza aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Neden HubSpot Pazarlama Otomasyonu Kullanmalısınız?

Marketing Automation Nedir?

Pazarlama Otomasyonu Seçerken Dikkat Etmeniz Gereken 10 Şey

Pazarlama Otomasyonu Nedir, Nasıl Çalışır?

Neden Pazarlama Otomasyonu Kullanmalısınız?

Hubspot hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki videolara göz atabilirsiniz.

Hubspot Growth Stack Nedir? | Response DGA

Hubspot Marketing + Sales+ Service + CRM | Response DGA

HubSpot’u denemek ister misiniz?

HubSpot’u ücretsiz denemek için buraya tıklayın ya da pazarlama otomasyonu ve HubSpot hakkında daha detaylı bilgi almak için Türkiye’de bu konudaki en uzman ekibi olan Response DGA’dan Hubspot kurulum ve yönetimi için danışmanlık talep edin. Email: info@responsedga.com Tel: 0212 942 82 46