Lead Generation, çevrimiçi kişilerin ve potansiyel müşterilerin dikkatlerini çekerek şirketinizin ürün veya hizmetlerine ilgi gösteren bir kişiye dönüştürülmesi sürecidir. Birçok şirket için satış sürecinin önemli bir parçasıdır.

Lead ise şirketin ürün veya hizmetine bir şekilde ilgi göstermiş, şirketin henüz satış gerçekleştirmediği ancak gelecekte satın alım yapma ihtimalleri olan potansiyel müşterilerdir.

Teknolojideki modern ilerlemeler, belirli kriterler ve bilgilere dayanarak potansiyel müşterileri oluşturmamızı mümkün kıldı. Artık şirketler potansiyel müşteriler hakkında bilgi topluyor ve daha sonra pazarlama yöntemlerini ve satış safhalarını potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarına göre uyarlayabiliyor.

Tüm bunlar, büyük ölçüde dijital kanallar aracılığıyla yapılır. Başarılı bir lead generation, satış döngüsünü daha verimli hale getirebilir ve yeni müşteri kazanımında daha büyük başarı oranları sağlayabilir.

Bir Lead Nasıl Nitelikli Hale Getirilir?

Marketing qualified lead’lerin-MQL (yapmış olduğunuz iletişime cevap veren, etkileşime giren ve sizi takip eden kullanıcılar), diğer lead’lere göre müşteri olma olasılığı daha yüksektir. MQL’ler ürün ve hizmetlerinize özel ilgi göstermelerine rağmen henüz satın almaya hazır olmasalar da, lead nurturing’e (lead beslemesi) iyi tepki verebilirler. Lead’ler, satış döngüsü boyunca, genellikle bir lead beslemesinin sonucunda ileride müşteriye dönüşebilirler.

Sales qualified lead’ler-SQL ise satın alım yapmaya uygun ve satın alım yapmak üzere olan lead’lerdir. Ancak satın alma işlemi gerçekleştirmeleri için satış ekibi tarafından spesifik sorularına veya gereksinimlerine cevap verilmesi gerekir. Bu aşamada satış personeli, pazarlamanın başlattığı ilişkiyi sürdürmeye devam ediyor. Bu potansiyel müşteriler zaten nitelikli olduklarından, satışa dönüşme olasılıkları daha yüksektir ve satış döngüsünün ikinci safhasında daha hızlı hareket etme eğilimindedirler. Güçlü bir pazarlama-satış uyumu, daha etkili lead generation ve daha yüksek dönüşüm oranlarıyla sonuçlanabilir.

Inbound pazarlama nedir?

Inbound pazarlama, önemli bir lead generation stratejisidir. İçerik oluşturma ve tanıtım yoluyla şirketinize ilgi çekme süreci olarak tanımlanabilir.

İçerik Oluşturma; belirli bir soruna cevap bulmak isteyen lead’leri çekmek için alakalı içerik oluşturmayı içeren bir pazarlama stratejisidir. Bloglar, videolar, e-kitaplar, infografikler ve diğer yayınlar ile bu lead’lerin ilgisi çekilebilir.

İçerik Tanıtımı; içeriğin, arama motoru optimizasyonu (SEO), tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığı ve sosyal medyada potansiyel müşteriler tarafından nasıl görüldüğüyle ilgilidir.

Lead Generation hakkındaki diğer yazılara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

B2B Lead Generation için Doğru ve Etkili Yöntemler

B2B Lead Generation Yapmak için Mutlaka Uygulamanız Gereken 9 Strateji

Satış Arttırma ve Lead Generation Yapmanın 25 Yolu

Müşteri Kazanmak İçin En Etkili 15 Lead Generation Fikri

Lead Generation Nedir?

Etkili Bir Lead Yönetim Süreci Oluşturmak için 6 Adı

Lead Generation hizmeti almak ister misiniz?

Lead Generation hakkında daha detaylı bilgi almak için Türkiye’de bu konudaki en uzman ekibi olan Response DGA’dan ücretsiz bir saatlik danışmanlık talep edin. Email: info@responsedga.com