Cannes Lions, sürdürülebilirlik, etki, etkililik, çeşitlilik, eşitlik ve katılımı (DE&I) vurgulayan gözden geçirilmiş bir kabul süreciyle ödülleri için başvuruları kabul etmeye başladı. Digital Craft, Film Craft ve Industry Craft hariç her Lion kategorisine girenlerden, çok çeşitli metrikler göz önünde bulundurularak yaratıcı çalışmalarının etkisini gösteren bilgiler vermeleri istenecek. Buna ek olarak, katılımcılar kamera arkasında yer alan ekiplerin oluşumu ve DE&I gündemleriyle ilgili bilgi sağlamaya teşvik edilecek. Buradaki amaç; ilerlemeyi ölçmek ve bulguları anonim olarak yıllık bir raporda sunmaktır. 

Ad Net Zero, Cannes Lions 2022

Cannes Lions, Ad Net Zero’nun bir üyesi ve bir parçası olarak, sektörün yaratıcı çalışmaları geliştirmenin, üretmenin ve yayınlamanın karbon etkisini 2030’a kadar gerçek net sıfıra indirme çabasını desteklemek istiyor. Cannes Lions ödülleri süreci, bu doğrultuda Ad Net Zero’nun beş maddelik Eylem Planını bir kılavuz olarak kullanarak, katılımcıları üretim sürecinin bir parçası olarak CO2 emisyonlarını özetlemeye teşvik ederek sürdürülebilirliği yerleştirmeyi amaçlıyor. 

Son olarak, Küresel Yaratıcılık Raporu’nda artık Lions Ödülleri’nden toplanan puanlara dayalı olarak iki yeni kişi sıralaması olacak: Baş Kreatif Direktör (CCO) ve Baş Pazarlama Sorumlusu (CMO). Baş Kreatif Direktör sıralaması, oyunlarının zirvesindekileri, ekiplerini kendilerinin ve müşterilerinin yaratıcı sınırlarını zorlamaya iten yaratıcı liderliği sağlama konusundaki rollerini tanıyarak takdir edecek. Baş Pazarlama Sorumlusu sıralaması ise cesareti ve bağlılığıyla markalarını ileriye götüren ve kârlılıklarını iyileştiren işlere yaratıcılığı katan CMO’ları takdir edecek.

Cannes Lions, sürdürülebilirlik, etki, etkililik, çeşitlilik, eşitlik ve katılımı (DE&I) vurgulayan gözden geçirilmiş bir kabul süreciyle ödülleri için başvuruları kabul etmeye başladı. Digital Craft, Film Craft ve Industry Craft hariç her Lion kategorisine girenlerden, çok çeşitli metrikler göz önünde bulundurularak yaratıcı çalışmalarının etkisini gösteren bilgiler vermeleri istenecek. Buna ek olarak, katılımcılar kamera arkasında yer alan ekiplerin oluşumu ve DE&I gündemleriyle ilgili bilgi sağlamaya teşvik edilecek. Buradaki amaç; ilerlemeyi ölçmek ve bulguları anonim olarak yıllık bir raporda sunmaktır.

Cannes Lions ödülleri süreci, Ad Net Zero’nun beş maddelik Eylem Planını bir kılavuz olarak kullanarak, katılımcıları üretim sürecinin bir parçası olarak CO2 emisyonlarını özetlemeye teşvik ederek sürdürülebilirliği yerleştirmeyi amaçlıyor. Son olarak, Küresel Yaratıcılık Raporu’nda artık Lions Ödülleri’nden toplanan puanlara dayalı olarak iki yeni kişi sıralaması olacak: Baş Kreatif Direktör (CCO) ve Baş Pazarlama Sorumlusu (CMO).

Ödüller ve tüm Lion’lar hakkında daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Bu yılki jüri başkanlarını haber yazımızdan inceleyebilirsiniz. Ödül başvuruları 13 Nisan 2023’te sona erecektir.