Yazıda ?milat?, ?facebook?u temsilen kullanılacaktır.

2004. Sosyal medya kavramı için milat. Harvard Üniversitesi yurtlarından birinde, çılgın ama tutarlı bir fikirle birisi kod yazmaya başladı. Durmadan, hiç durmadan 2 hafta boyunca yazdığı satırlar sonunda bir site ortaya çıktı.

TheFacebook.com

Mark Zuckerberg denen ve çağ kapatıp çağ açan insan, sitenin ana fikrini başkalarından çalmış olsa da çok kısa bir sürede çok kaliteli bir iş koydu ortaya. Bu iş hala da gelişmeye devam ediyor. Çökmeyecek bir site yapmak istedi. Kullanıcı beklentilerini sonuna kadar karşılamak istedi. Siteyi ?insight?ları görüp yaptığı için, kendi kendini pazarladı. Bugün sadece 6 yıl oldu ancak Facebook, Dünya?nın en büyük markalarından, iletişimin vazgeçilmez araçlarından birisi oldu. 6 yılda yarı-belgesel niteliğinde bir filme konu oldu. Yüzlerce kişi tarafından kopya siteleri yapıldı. Ondan çok daha iddialı olan, daha önce kurulan, MySpace, Friendster gibi siteler neredeyse yok oldu. Twitter?ın toplam aktif kullanıcısı, Facebook Türkiye kullanıcılarından daha az. 23 Milyon Facebook kullanıcısı ile Türkiye 4. sırada. Twitter?ın toplam aktif kullanıcı sayısı 15 Milyon civarında.

 

Milattan önce iletişim chat yoluyla zirvedeyken, milattan sonra iletişim klasik yolundan çıkıp, paylaşma manyaklığının da bir parçası oldu. Ayrıca herkes legal bir şekilde bir birini gözetleyebilir oldu. Artık insanlar neredeyse yatak odasında bile neler olduğunu paylaşır hale geldi. İsteyerek!

Milattan sonra dijital pazarlama ve reklam bambaşka bir boyut aldı. Dijital pazarlama araçlarının en etkili ve en gözde olanları sosyal ağ siteleri oldu. Çünkü bu siteler bağımlılık yaratıyor ve insanlar ortalama 8 saatini bilgisayar başında geçirirken, 2 saatini bu sitelere ayırır oldular. Eğer günün bu 2 saatini doğru yakalar ve yapmanız gerekeni bu saatlerde yaparsanız, çoğu konuda, televizyonda 1 hafta boyunca vereceğiniz 1 dakikalık reklamdan daha fazla etki yaratılabilineceği görüldü.

Çünkü internet, anında etki verilip tepki alınabilinen tek global mecra.

?Impulse Selling? kavramının en büyük yüzdeyle gerçekleştirilebileceği yer de yine internettir. Banner reklamcılığının dahi eskimeye başladığı bu günlerde bannerın bir zamanlar yarattığı ani tepki sonucu oluşan trafikleri unutmadık. Ani tepki hala var ama tabi yaratılma şekilleri değişiyor. Etkileyicilik ve yaratıcılık hiç bitmeden hiç durağan olmadan artarak devam ediyor.

Sadece son 5 yıl içinde açılan dijital reklam ajansı sayısından dahi milatı sorumlu tutabiliriz.

Ve bir sır vereyim. Daha hiç bir şey görmediniz!

Önümüzdeki 5 yılın sonunda, iletişimin ve sosyal ağların geldiği noktaya inanamayacaksınız. Mobilizasyon sürecinin hızına, Facebook tarafından yaratılan ?Connect? butonunun büyüsüne ve etkisine, dijital pazarlama çağının önlenemez sıçramalarına, WEB?in daha da akıllılaşmasına, çok boyutlu dünyaya inanamayacaksınız.

Takip etmekte zorlanacağımız bir bilgi akışı olacak. Ve bizim en çok ihtiyaç duyduğumuz şey, bu bilgi akışından, ihtiyacımız olanları seçip depolayabilecek bir sistem olacak.

İşte yapay zeka diye buna derim!

Bekleyin?