IAB Türkiye “Internet Ölçümleme Araştırması” Internet kullanıcılarının davranışlarını izlemeye devam ediyor. İlk olarak sektör ile Ocak 2011’de paylaşılmaya başlanan bültenlere bu ay bir yenisi daha eklendi. “Tatile de Giderim, İnternete de Girerim!” başlığıyla yayınlanan Eylül Bülteni ülkemizde kadınların yoğun Internet kullanımı konusundaki ayrıntıları ortaya koydu.
Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye?de 12 yaş üstü 24,55 milyon internet kullanıcısı var ve araştırma bu kullanıcıların yüzde 86?sını kapsıyor. Araştırma kapsamındaki 7 milyon kadının yüzde 46?sı öğrenci, yüzde 33?ü çalışan ve yüzde 21?i evde olan kadınlarımız sosyal medyayı en çok çevreleriyle haberleşmek için kullanıyorlar. İnterneti aktif kullanan kadınların yüzde 67?si 25 yaş üstü ve hane alışverişinden sorumlu, yüzde 85?i ABC1 SES grubunda, yüzde 50?si lise ve üstü diplomaya sahip ve yüzde 21?i özel veya devlet sektöründe çalışıyor. Kadınlar sosyal medya dışında başka mecraları da internet üzerinden tüketiyorlar. Yüzde 43?ü gazeteyi ve haberleri internetten okurken, yüzde 42?si internetten dizi ve video izliyor. 18-24 yaş arasındaki genç kadınlar bu kitlede yüzde 38 gibi bir ağırlığa sahip.
IAB Türkiye?nin Mart 2011’de yayınladığı infografikte ilk defa kadınlar ele alınmıştı. O infografik de ele alınarak karşılaştırmalı bir infografik oluşturulmuş. Bu verilerin ışığında kadınların yaz döneminde de interneti aktif kullanmaya devam ettiği çıkarımına ulaşıyoruz, özetle dikkat çeken bir diğer unsur da “dijital anneler”in interneti kullanım oranları.
Dünyada 33 ülkede faaliyet gösteren IAB tüm dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi, reklam yatırımlarından daha fazla pay alması için çalışıyor. Umarım bu çalışmalar ile IAB Türkiye dijital pazarlamaya ivme kazandırır ve marka ekiplerinin markalarını dijital ortamda da konuşturmaları için onları yüreklendirir.
Yorum Yok