Böğürtlen çok sevdiğim bir meyvedir. Biraz hassastır, çabuk bozulur ama tadı harikadır. Tatlısı, dondurması da harikadır. Şimdi size böğürtlenli dondurma tarifi vereceğiz.

Ama dövme dondurma.

Evet, iki gündür sosyal medyada, dövme dondurmadan beter olan BlackBerry’den bahsediyorum. Nereye baksam BB’ye sitem edenler, çemkirenler, bağırıp çağıranlar. Bir tarafta da iPhone’cuların havalı mesajları var tabii.

Ürün odaklı olmayı çoktan geçmiş, ürünün zaten mükemmel olması gereken bu yeni dünyada, bir kez daha canlı canlı şahit olduk bu eleştirel, sabırsız ve açık yakalamayı seven neslin gücüne.

Biz ne kadar “Dikkatli olmak lazım!” desek de elbette bazen bu tür olaylar olabiliyor. Ve bunlar da hemen yankı buluyor yeni markalar ortamında.

Bilmeyenler için bir ufak bilgi paketi yapayım.

İki gündür, Avrupa, Afrika ve Orta Asya’da BlackBerry e-mail (BB Messenger da dahil) ve internet servisleri RIM’in Kanada’daki sunucuları ile ilgili  genel bir sorun yüzünden çöktü. Bu durum, sosyal medyada resmen isyana sebep oldu. Özellikle de bütün haberleşmelerini BB üzerinden yürüten şirket yetkilileri.

“Web Baharı” yine kendini gösterdi yani. 🙂

Tabii bu arada, yine başta Twitter olmak üzere, diğer sosyal ağlarda, BB ile dalga geçme üzerine kurulu bir yaratıcılık savaşı başlamış oldu.

Bir kaç örnek vermek gerekirse:

“Blackberry oldu Block-Berry!”

“Back to Black..berry”

“BBciler, iPhone’u olanları rahat bırakın. Gidin bir internet cafe bulun!”

“BlackBerry Steve Jobs’un yasını tutuyor.”

“Steve Jobs, RIM serverları semalarında görüldü.”

Bunların bazılarını onaylamasam da sosyal medya kitlesinin değişken ruh halini ve her şey ile dalga geçebileceklerini göstermesi açısından önemli. Aşağıda konuya özel haber videosunun yanında buna benzer bir de video paylaştım.

Biz yine görevimizi yapıp söyleyelim. Kriz yönetimi normal PR facialarında zaten zor. Ancak sosyal medya PR faciaları silinemeyecek hasarlar bırakabiliyor marka üzerinde.

Dikkatli olmak lazım!

Bana sorarsanız, marka imajı savaşında durum şu: