2003?te iş dünyasına yönelik bir networking sitesi olarak kurulan LinkedIn, geçtiğimiz yaz aylarında, Türkiye için Türkçe dil desteği sunması ile birlikte profesyoneller arasında hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Son zamanlarda Linkedin sayfanıza uğramadıysanız veya hala Linkedin hesabınız yoksa şimdi harekete geçmenin için tam zamanı.

Linkedin çalışanlar, iş arayanlar ve işverenlerin profesyonel anlamda kullanımı amacıyla tasarlanmış bir sosyal ağ sitesi, başka birifadeyle LinkedIn?i ?link? yani bağlantı oluşturma sitesi olarak da düşünebilirsiniz. Bugün farklı sektörlerden 122 milyonun üzerinde profesyonelin Linkedin?de profili var. Binlerce insan kaynakları uzmanı, halihazırda çalışan ve aktif olarak iş aramayan yetenekleri takip ederken, iş arayan yeni mezunlar veya iş değiştirmek isteyen profesyonellere de fırsatlar sunabiliyor. Birçok işveren, belli pozisyonlar için yazılı basın veya web bazlı kariyer portalları yerine sadece Linkedin?de ilan vermeyi tercih ediyor.

Hala profil eklemeyenlere tam bir LinkedIn profili oluşturmak bir külfet, uğraştıran bir iş gibi görünebilir. Aslında Linkedin?e üye olmak sanıldığı kadar zor değil. MS Office uzantılı özgeçmişinizi (CV) copy-paste yaparak kolayca profilinize yükleyebiliyorsunuz. Üstelik network connection?ları tek tek eklemeye de gerek yok. Bunun için kullanımş olduğunuz e-posta hesabındaki kontak listelerini talimatları takip ederek kolayca Linkedin?e yükleyebilirsiniz.

Yeni iş fırsatları bulma, insan kaynakları uzmanlarının dikkatini çekmek dışında Linkedin’in sağladığı onlarca özelliği göz ardı etmemek gerekiyor. Mesela site içindeki arama fonksiyonları ile bir çok kişi ve kurumla iletişim kurabilirsiniz. Gündelik yaşamda, ulaşma olanağı bulamayacağınız bir çok insanla LinkedIn sayesinde tanışabilirsiniz. LinkedIn grupları sayesinde uzmanlık alanınızla ilgili spesifik konuları öğrenebilirsiniz. İş arayışında değilseniz bile bu gruplar içindeki bilgi paylaşımını izleyerek kişisel ve profesyonel gelişiminize katkıda bulanabilirsiniz.

Son yıllara kadar marka kavramı yalnız iş dünyasında konuşulur, tartışılırdı. Kişisel markalaşma, yıllarca göz ardı edilmişti. Ama artık Linkedin profilinizi  kişisel bir pazarlama aracı olarak düşünebilirsiniz.  Linkedin ile kendinizi bir online bir marka gibi düşünün ve tanıtın.