Son yıllarda birçok insanın alışveriş için tercih ettiği “Özel Alışveriş Kulübü” sitelerinin üye sayıları milyonları geçiyor. Türkiye’nin geç tanıştığı ancak çok çabuk alıştığı bu pazar, gün geçtikçe büyüyor. Fransa?da ortaya çıkan, Amerika?ya ve oradan bütün dünyaya transfer olup, 100?lerce türevi çıkmış bu iş modeli hayata geçtiği ülkelerde inanılmaz başarılar elde etti. Ve sadece 2-3 yıl gibi kısa bir sürede. Bir çok markaya hızla ulaşmayı sağlayan bu siteler, milyar dolarlık bir pazarı elinde tutuyor ve her geçen bu pazarı büyütüyor.
Dünyada Vente-Privee, Gilt, Hautelook, Buyvip gibi örnekleri bulunan bu iş modelinin Türkiye?deki en iyi örneklerinden Temmuz 2008?de kurulan ve bugün 4 milyona yakın üyeye sahip olan ?özel alışveriş kulübü? Markafoni?
2011 yılın dijital girişimi ödülüne sahip olan özel alışveriş kulubü markafoni.com, açıldıktan sadece 2 ay sonra 50.000 kullanıcıya ulaştı. Hızla üye sayısını artıran platform, kolay, keyifli online alışveriş ihtiyacına en iyi şekilde cevap verdiği için üye sayısını kısa bir süre içinde milyonlara çıkarmayı başardı. Nasıl mı?
Yüzde 70?e varan indirimler, üyelere her sabah e-posta ile yapılan duyurular ve erken saatlerde başlayan satışlar. Sadece bunlar da değil, bunun yanında, Markafoni?nin üyeleri ve tüketicilerle yarattığı güven ilişkisi de önemli bir unsur. Şirketin satış ve müşteri ilişkileri stratejilerinde, her tüketiciyi mutlu eden ilgili yaklaşımlar dikkat çekiyor. Müşterinin tüm sorunlarıyla ilgilenen, hızlı bir müşteri destek birimleri var.
Geçtiğimiz hafta Webrazzi Summit‘de konuşan Markafoni kurucusu Sina Afra, pazarlama bütçelerini anlatırken, bir milyon kullanıcıya kadar sadece davet yöntemi kullandıklarını, ilk bir milyon müşteriyi edinene kadar tek bir kuruş harcamaya gerek duymadıklarını ve bu rakamın ardından diğer dijital mecralar yoluyla kullanıcıların dikkatini çektiklerini belirtti.Türkiye’nin yanı sıra Avustralya, Ukrayna, Yunanistan ve son olarak Polonya‘da faaliyet gösteren Markafoni’nin hisselerinin yüzde 70’e yakını, geçtiğimiz yaz internet devi Naspers‘a satılmıştı. Onlarca ülkede faaliyet gösteren Naspers’ın yatırımını da arkasına alan Markafoni, önümüzdeki dönemde 8 ülkede daha özel alışveriş kulübü açmayı ve ilk Türk global e-ticaret markası olmayı hedefliyor.
Markafoni internetten doğan ama artık televizyon dahil, pek çok mecrada markasını konuşturan ve konuşulması sağlayan bir e-ticaret platformu haline geldi. Offline markaların reklamları online mecralarda yapılırken Markafoni’nin de bu hamlesiyle işler tersine döndü ve artık e-ticaret sitelerinin reklamları offline mecralarda da yer almaya başlamış oldu..
Yorum Yok