Spotify?i duymuşsunuzdur muhakkak. Duymadıysanız da Facebook ile yaptıkları işbirliğinden ötürü sıkça adını duymaya başlayacaksınız.
Spotify ne demek? Spotify milyonlarca şarkıyı para ödemeden yasal olarak dinlemek demek. 2007?de kurulan, bilinirliği ise 2 yıl öncesine dayanan Spotify, geçtiğimiz aylarda ABD?de dün de Danimarka’da yayınına başladı. Geçtiğimiz yıl itibariyle 10 milyonu aşkın kullanıcısı olan Spotify Avrupa’nın bir çok ülkesinde en çok tercih edilen müzik portallarından biri, üyelerinden dinledikleri müzik başına cüzi bir ücret talep ediyor, ya da kullanıcı tercihine göre ekrana yansıttığı reklam karşılığında bu hizmeti ücretsiz sağlıyor.
22 Eylül 2011 yani f8?in tanıtımının olduğu gün müzik severler için büyük gün oldu. Facebook?taki Spotify entegrasyonu ile birlikte Spotify?ın kullanıcı sayısı her geçen hafta hızlı bir şekilde yükselmeye başladı. Şirket rafaından yapılan açıklamaya göre Servise her gün 250 bin yeni kullanıcının katıldığı belirtiliyor. Spotify?ın kurucusu Daniel Ek Facebook ile yaptıkları işbirliği sonrasında, ?Yeni müzikleri bulmak her zaman zordur, bu nedenle Spotify?ı oluşturduk. Bu yeni servisin ücretsiz ve sosyalleşmeye imkan tanıyan bir şey olması gerektiğini de biliyorduk. Birkaç yılımızı şarkıları bulabileceğiniz bir servisi inşa etmeye harcadık. Şimdi buna Facebook?un 800 milyon kullanıcısını katarsak, dünya aydınlanmış olacak.? demişti.
Spotify markalar için ne ifade ediyor peki? Facebook üzerindeki uygulamasını saymazsak ki, bence Spotify Facebook’a bu noktada ilerleyen günlerde çok şey katacak, Spotify Türk markaları ve reklam verenleri için aslında yepyeni bir reklam platformu olacak ve çoğu mecradan kullanıcıların bu portal üzerinde geçirdikleri zamanı düşünürsek çok daha değerli olacak. Tabi öncelikle marklarımızın Spotify’ı kullanması için Türkiye lansmanını beklememiz gerekecek.
Yorum Yok