Koltuğunuza oturun, kemerlerinizi bağlayın. Çünkü başlamadan önce beynim size kısa bir özet geçecek. Ateş!
Mavi, artık bir çoğunuzun bildiği, sevdiği, sevmediği ya da sırf reklamlarında Kıvanç var diye izlediği ama bir Türk markası olarak varlığından dolayı gururlandığım markalardan bir tanesi. Kendisi 1991 yılında doğdu. ?Made in Turkey? olmasıyla guru verdi. Önce çok ileri gitti (tıkla), Türkiye?den çıkan ilk uluslar arası moda markası oldu. Sonra çok oldu (tıkla), yerli malzemeden uluslararası bir değer yarattı. Kendini devamlı geliştirdi, yeni ürünler ve koleksiyonlar yarattı. Daha sonra çok mu çok oldu (tıkla), Jean?in anavatanında bile ?Mavi alamazsam Diesel alırım? dedirtti. Time dergisi tarafından 2006 ?da dünyanın en iyi 16 jeans markası arasında gösterildi. Dünyanın en önemlileri sayılan NORDSTROM, of the wall, simons, MACY?S CLOPPENBURG, David Jones, COİN gibi zincirlerde ?Premium? ve High end? olarak niteleniyor.
Önce dünya vatandaşı oldu, sonra ?fazla globelleşme bizi aşar? diyerek kararsızlaştı, vazgeçti. ?Burası İstanbul? (tıkla) konseptiyle rakiplerine kritik bir anda şık bir gol attı ama bu kuşak çatışması tespitini marka lehine çok başarılı bir şekilde kullanabilmek varken saman alevi gibi yandı ve söndü.
Mavi yakın zamanda ise Kıvanç?lı ( Tatlıtuğ) reklamlarıyla Abercrombie & Fitch algısına yakın bir çizgide ilerliyor. Abercrombie & Fitch nedir derseniz buyurun A&F;
Amerikada modayı takip eden gençlik arasında en popüler giyim markalarından biridir. Neredeyse bütün kıyafetlerinin üzerinde büyük puntolarla A&F yazar. Çok güzel ve tarz kıyafetler satan bir marka, pahalı ama kalitelidir. Mankenleri süper yakışıklı ve güzel insanlardır. Ayrıca bu mağazada çalışanlar özel seçilmiştir, çok kaliteli ve bir o kadarda çekici insanlardır. Mankenleri New York 5th Avenue? daki Abercrombie’nin kapı önünde durup müşterileri selamlar ve hatta resim çektirirler. Mağazaların içi her daim loş ışık, bangır bangır müzik ve Abercrombie parfümü üçlemesi ile müşterileri karşılar.
Mavi tabi ki işi bu kadar abartmıyor. Ama kişisel fikrim olarak büyük stratejik benzerlikler var. A&F ?de olduğu gibi Mavi ?de marka DNA?sını çekici (muhteşem görünen , spor, şık, vahşi, farklı, çılgın) erkek ve kadın unsurlarıyla inşa ediyor. Günlük yaşamdaki pozisyonunu cazibe ve tutkuyla konumlandırıyor. Marka algısı olarak global veya lokal olmak arasında gidip gelen, kararsız kalan Mavi, önceki bir çok kampanyasına oranla biraz daha tutarlı bir iletişim stratejisi izliyor. Batıda varolan belli orandaki talebinin yanı sıra orta doğu ülkelerinde yoğun ilgi gören ?Gümüş , Menekşe ile Halil ve son olarak Aşk-ı Memnu ? dizileriyle doğuda bir ?power celebrity ? olarak nitelendirebileceğimiz Kıvanç Tatlıtuğ sayesinde de bu coğrafyada iletişimi satışa yönelik olarak farklı bir boyut kazandı. Takipçileriyle konuşan onları konuşturan ÇOK SEV?diğimiz bir marka Mavi, Marka olmak konusunda evrimini tamamlamış olacağın günleri merakla ve heyecanla bekliyoruz ( Mavi)
Aşağıda Mavi’nin son reklamı izleyiniz. Bu arada reklam metinlerini kim yazdı merak ediyorum. Gerçekten dillere takılan cinsten.
BrandTalks’tan sevgilerle ÇOK SEV’in 🙂
[…] önce Mavi’yi bir kez ele almış, “ÇOK SEV’dim seni MAVİ” yazımızda derinlemesine incelemiştik. O yazımızda markanın hikayesine değinmiş, […]