Volkswagen ?in efsaneşmiş Beetle serisinin yeniden tasarlanmış ve eski Beetle ruhuyla yeniliği başarılı bir şekilde bir araya getirmeyi hedefleyen 2012 modeli için Kanada?da hazırladıkları kampanya, Juiced Up.

DDB New York tarafından yaratılan kampanyanın şüphesiz en dikkat çekici ve onu özel kılan yönü, aynen yeni Beetle?ın kendisi gibi, eski ve yeni medyayı çok başarılı bir şekilde entegre eden bir çalışma ortaya koyması.

Toronto?nun Dundas meydanı geleneksel açıkhava billboardlarıyla donatıldıktan sonra, insanlardan kampanyanın mobil uygulamasını indirmesi isteniyor ve şov başlıyor. AR (arttılmış gerçeklik) kullanılarak billboardlar yeni Beetle?ın agresif ve dinamik yeni yüzünü yansıtan üç boyutlu platformlara dönüşüyor.

Mobil telefon ve AR, iPhone?un ilk günlerinden beri sürekli denenen ancak başarılı sonuç almak konusunda sıkıntılı bir ikiliydi. Bunun en önemli sebebleri olarak arttırılmış gerçeklik için telefonunuzu tutmanız gereken pozisyonun rahatsız edici ve ekranın da küçük oluşu öne çıkıyor. Bir de bunun üzerine alınan sonuçların çok da tatmin edici olmayışı eklenince çekiciliğini hızlıca kaybetmeye başlayan AR?ı bu kampanyanın tam ortasına koyarak cross medium çalışmalardaki potansiyelini başarılı bir şekilde kullanmış DDB ve Vokswagen.

————————————————————————————————————————————–

Sarper Erel, yeni yazarımız. Kendisi İsveç’te BlackBerry’de görev yapıyor. BrandTalks’da İngilizce yazılardan sorumlu olacak. Ayrıca Türk Reklam Dünyası’ndan haberlere de portalımızda yer vererek, uluslar arası yayıncılığımıza katkıda bulunmuş olacak.

Hoş geldin Sarper! 🙂

BrandTalks Ekibi