Çikolata  reklamlarında çekici ve güzel kadınların ve onların çikolata yerken aldıkları hazzın cinsel hazla ilişkilendirildiği reklamları ve kampanyaları sıkça izledik.  – Bu konuyu daha önce (Cinsellik gerçekten satar mı ? ) adlı yazımda yazmıştım.-  Neredeyse her çikolata markasının kullandığı bu yönteme o kadar duyarsızlaştık ki artık birini diğerinden ayıramıyoruz.  Markayı değil de çikolata yerken kendinden geçmiş, zihnimizde hepsinin yüzleri flulaşmış güzel kadın silüetlerini hatırlıyoruz.  Bunun yanı sıra iki çikolata markasının (Snickers ve Biscolata) farklı yaklaşımlarıyla fark yarattıklarını düşünüyorum. ( Bu arada iki kampanyanın da yurt dışında daha önce uygulanmış iki farklı kampanya ve stratejinin BBDO İstanbul tarafından Türkiye?ye çok başarılı bir şekilde uyarlanmış hali olduğunu da  söylemek gerekir.) Bunlardan bir tanesi ?Açken sen, sen değilsin? sloganıyla çok başarılı bir konumlandırma yapan, başarılı reklam filmine ve billboardlarına hemen her yerde rastladığım, devasa medya desteğiyle Snickers oldu. Bununla ilgili daha önce de bir yazı yazmıştım dilerseniz şu linkten ( Konumlandırmanın Gücü ve Snickers ) tekrar okuyabilirsiniz. Diğer marka ise şu anda hem sosyal ağlarda hem de günlük hayatta insanların diyaloglarında sıkça yer almayı başaran Biscolata oldu.

Dilerseniz uyarlaması yapılan orijinal reklamı önce izleyelim.

Biscolata reklamını ilk izlediğimde gerçekten şaşırmıştım.  Çünkü Türkiye?de çikolata reklamlarında erkeğin cinsel meta olarak kullanıldığı ilk reklamdı.  Bunun yanı sıra markanın ne yapmak istediği ve uzun vadeli iletişim stratejisi konusunda ilk başta şüphelerim vardı.  Sonuçlarını ve etkilerini görmek için biraz beklemek gerekti.  Şu anda görüyorum ki online?da  çok başarılı bir etkileşim yaratmayı başarmış durumda.  Bir çok kişinin reklam videolarını paylaştığını ve paylaşılan videoların hem erkekler hem de bayanlar tarafından uzun diyaloglarla etkileşim yarattığına şahit oldum. Bunun dışında örneğin twitter?da  #biscolata için gerçek zamanlı arama yaptığımda marka için çok değerli olduğunu düşündüğüm online konuşulma oranının  yüksek olduğunu görüyoruz. ( Twitter için TIKLAYINIZ ! ) Bu organik online etkinin gerçek hayata uzantısının olacağı aksiyonlarla desteklenmesi gerektiğini ( ÖRN: Tıklayınız ), bunun yanı sıra online ve offline diyalogların tüketiciyi markaya yaklaştıracak kurgularla şekillendirilip/ilişkilendirilip bunların marka algısına uzun vadeli olarak destek olacak şekilde ödüllendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca şu anda yayında olan gittikçe farklı milletten iyi fiziksel özelliğe sahip erkeklerin yanı sıra Türk erkeklerinin de yan kurgularla temel kurgunun içine dahil edilmesi durumunda kampanyanın farklı boyutlar kazanabileceğini düşünüyorum.

Diğerleri: İspanyol, İtalyan, Fransız

Ayrıca marka  bilinirliği çok yüksek olan Biscolata?ya satış bakış açısıyla baktığımızda da şölen ürünlerini zincir mağazalar dışında her satış noktasında göremiyoruz. Ürünün satış noktalarında arandığını, talep oranının  ve marka bilinirliğinin çok yüksek olduğunu göz önüne aldığımızda dağıtım yeteneğinin biraz iyileştirilmesi durumunda satış hacminin de hatırı sayılır seviyelere geleceğini düşünüyorum